O muzičkom vremeplovu za 21. vek


Muzika - misao, emocija i smisao
Kvalitet.
Koji su njegovi faktori u ovim ludim vremenima?
Za mene lično, kvalitet je nešto što je drugačije, nešto što štrči i naprosto zauzme pažnju i prenese emociju. Natera te da se zamisliš, na tren zastaneš.

Eto problema za 21. vek. Odakle početi, s kog kraja muzičkog neba bacati kopije, komercijalu, hitove od jednog ''stiha''.

Muzički noviteti po mom ukusu, smisleni, mi se prikradu sasvim neočekivano, kao lopovi u noći. Donose sa sobom emociju, intenzivnu i snažnu ekspresiju duše umetnika sa drugog kraja melodije. Verovatno je to najbolja strana YOUTUBE-a, možeš sa njega kroz jednu tebi poznatu melodiju odlutati u neplanirane, a tebi na prvo slušanje tople i magične note koje te omađijaju. Tekst je šlag na torti.

Emocija kroz glas miluje.Prenosi priču, transportuje poput knjige, daje dušu umetnika na dlanu.

Malo je takvih, iskrenih, predanih vrednosti danas. Kada naiđem na istu osećam se kao da sam naišla na dragulj, pošto sam u vremeplovu 60's-90's godinama i retko smognem snage da se otrgnem svojoj zoni komfora.
Zabacim ja tako svoje pipke do Sam Smitha,Birdy, Ed Sheeran-a, Florence Welch i drugih.

Neretko kroz serije pronalazim alternativu i indie, koji inače nigde dalje nisam čula. Iz tog razloga sam gledala TVD izdržala do kraja četvrte sezone i batalila. Nikakva muzika nije vredna tog, sada već besmislenog toka radnje.
Sinove Anarhije obožavam, a muzika je uvek bila plus koji daje celom efektu sjaj.

Pored svega toga što pronađem nešto se i zaglavi pa ne izlazi iz glave danima, konstanto se vrti kroz svaki zvučnik u kući, prati me u stopu poput psa čuvara.

Trenutno je to Hozier, a u stopu ga prati Paloma Faith.


Duša zrači kroz svaku reč, svaki stih. Tekstovi su priče, stavovi, mišljenje, avanture kobnog i srećnog kraja.
Pogled na svet onakav kakav jeste, surov, realan, bez ulepšavanja.
Voli i neguje ono što jeste, veran sebi, svojoj muzici.
Prati svoj ritam i svirajući sebi boji današnju umetnost autentičnim bojama. Retko, ali postoji.



Otkačeno, emotivno, jedinstveno. Kao pojava uvek ekstrovagantna, ali sa dozom ukusa, elegancije i vintage duha.
Tekstovi variraju od luckastih do emotivnih, ali se u svakoj pesmi energija kroz glas prenosi, obuzme i odvede u priču.

Muzički vremeplov za 21. vek.


Njega će, verujem, neke generacije daleke budućnosti tražiti kako bi negovali umetnost onih koji su u ova naša luda muzička vremena neprimetno sjali, a ipak doticali oko sebe ljude koji su se otrgli od serviranog i malo zagledali ispod površine.

XOXO Keti <3

Коментари

  1. Kako lepo definisana neuhvatljiva moć muzike. Ona je čista apstrakcija, osećanje, duh pretočen u zvuk, a obogaćen vizuelnim kod posebno originalnih i nadahnutih scensko-vizuelnih izvođenja.
    Hvala na preporukama! Za Palomu Faith znam i baš je specifična, a za Hozier priznajem da prvi put čujem.
    Moram da primetim da ima mladih nada, ima savremenih izvođača koji se izdvajaju, ali svi se oni oslanjaju na ono prethodno i njihov kvalitet zapravo i leži u prihvatanju i oživljavanju, produžavanju nečega što je klasika, takoreći tradicija....npr. Ejmi Vajnhaus, Adel, Lana del Rej, Dafi, čak i "Hurts", Eli Gulding, svi oni upravo zahvaljujući retro-šmeku, kako po pitanju vokala, spotova/imidža, zvuka...postižu da se izdvoje iz mase onih "u trendu", ispraznih, ukalupljenih i štancovanih MTV-kreatura.
    A to vraća nadu za muziku ubuduće.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Opet sam pravila remont kao što vidiš. Volim plavu, ali gledajući Ikicin blog setih se koliko volim sivkasto/crno.. Ukombinovala sam i plavu, bez nje nigde (btw mrzim rozu!)

      Hvala ti na utiscima, puno znače.
      Veruj mi Hozier je genijalan ima tu neku dubinu, duša mu je na dlanu kroz svaku pesmu.
      Raduje me da si otkrila nešto novo, a za Lanu i ostale gore navedene se slažem u potpunosti.

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi