Biti ili ne biti - ŽENA


25. post!
Verovatno nije mnogo, ali evo polovina marta će zalupati.
Ošinuće paljbu po vratima trenutka sadašnjeg.

Zakoračih u treći mesec ovog sumanutog sveta.
Na red je došao jedan random post.

Just because
Da imam sat u blizini, koji skače po živcima sa ritmičkim tik-tok, tresnula bih ga o pod.
No, situacija je hibridne vrste istog - androidska.
Kucam ovo u telefon i kraičkom oka blenem u sat. Ala vreme trči!
Zašto uvek kada treba rano ustati mozak opiči po petoj brzini.
Trpi i čekaj da te zapljusne talas sna.

Ujutro ćeš ionako da mrziš alarm.
Jedna stvar mi nikada neće biti jasna, uvek uradim isto. Omiljenu pesmu obesim na alarm.
Svaku potom, razume se, zamrzim rekordnom brzinom.


Elem, današnja iritacija je druge vrste. Danas ne sarađujemo mozak i ja najbolje.
Sve se nadam da će me se, ukoliko ih pomenem, gutanje slova i brkanje onih koji su najbliže komšije manuti.

U realnom svetu, van slovnih znakova i smajlija, svako mesto na planeti danas nosi ime Žena.

Slika mog grada - svaki drugi korak karanfil.
Izgleda da niko ne luduje za istima, ostadoše, onako čoporativno, napušteni.
Više je njih poletelo do kokičara.

Poenta tog istog cveta danas?
Bankrot ukoliko imate egzistencijalnu tj. normalnu platu prosečnog građanina i malo brojniju žensku populaciju u porodici.

Ionako smo, kao društvo, samu simboliku današnjeg dana zaboravili.
Možemo i karanfil preskočiti.
Neće škoditi.
Kažu da je blažen onaj koji živi u neznanju.
To nam savršeno ide od ruke u ovom našem naprednom veku.
Što manje zamaranja, naprezanja i pokretanja, od doba pelena, zarđalih vijuga.
Tu je dobri stari rijaliti, a uz njega se šlepa aktuelni predizborni cirkus.
Pola sata tog blaženstva i slika je jasna.
Srbija u hipnozi.
Svako gleda u svoj ekran, i staro i mlado.
Svi potvrdno, s žarom klimaju glavom.
Ako se baš i zadesi tamo neki pobunjenik, on pretežno gunđa sebi u bradu.


Za manje od sata ode i dan žena.
Sešće na policu, obliće ga prašina.
Do godine ćemo se po glavi počešati, s iste police ga bezvoljno svući, otresti prašinu.

Potom ćemo se setiti svih žena u našem životu.
Na brzinu ih u glavi prebrojati.
Ponoviti mantru, u slučaju da smo nekoga preskočili.
Nakon što su čestitke sišle s dnevnog reda, konačno, spokojno odahnuti.

Na ulici će karanfili stajati.
Predstavljaće prevashodno svoju abnormalnu cenu, koja će baš u čast praznika eskalirati.

Simbol dana.
Sloboda i pravda.
Ravnopravnost za žene.
Njihov značaj i položaj u društvu.
Od vajkada do danas.

Sve će to ostati pažljivo zbrinuto u enciklopedijama našeg društva.
Pohraniteljima našeg razvoja i napretka.

Tu prašinu s korica niko, od davnina, zbacio nije.


Drage moje srećan vam dan žena.
Svakog dana, svake godine koja je pred nama.


XOXO Keti <3

Коментари

  1. Svaka čast, na tekstu i poenti!:)))
    Možda je sramota, ali ja nisam juče čestitala čak ni rođenoj majci...vidim da se mnogi više i ne obaziru na ovaj praznik. Pisala sam i sama o tome par puta, pa da ne dužim, njegov se smisao, nažalost, izgubio i sveo na čistu formalnost - čak, ironiju.
    I kod mene u gradu dele neke karanfile (grobljansko cveće, pa ga ne volim) i papirne cvetove (društvo mladih izviđača!), smejurija...važno je da je premijer prekjuče obišao poplavljena sela u okolini...farsa.
    Šta drugo možemo, nego da se nasmejemo, ili ovako, ironično i koliko je moguće optimistično uzdignemo nad situacijom?
    I čuvamo dostojanstvo cele godine, uvek, svuda. Tek tada, poštovaće nas i drugi. To treba deliti ženama kao brošuru. ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala draga ♥
      Ta poenta, smisao jučerašnjeg dana koju niko ne vidi tj. svi previde je obezvređena s tim karanfilom, ako mene pitaš.
      Što baš grobljansko cveće da daju kao znak pažnje. Ni ja ga ne volim. Od toliko cveća na svetu žene svoju ravnopravnost zakite ovim izborom..
      Ja sam čestitala, a da meni prvoj nisu čestitali, 'ladno bih zaboravila.

      Žene smo svaki dan, a ne samo 8. marta.

      Избриши
    2. Apsolutno!:)
      Ovako, kad ti neko nešto "propisuje", nameće, podseća, izgubi se spontanost kojom pažnju i POŠTOVANJE iskazujemo.
      I još nešto, sama simbolika praznika se zagubila, a to je borba žena za poštovanje i uvažavanje. Čini mi se da je sada ta jednakost postala privid, kao da se vraćamo unazad. :(
      Treba podizati svest, da žene drže do sebe više, ali i da im se omogući razlog za to.

      Избриши
  2. I da, čestitam na jubilarnom postu, vredna si :))) (mislim da sam ja tek posle dve-tri godine skupila toliko tekstova na blogu, a opet, u poslednje dve objavljujem više nego ikad, sve je do inspiracije).
    Kvantitet = kvalitet, u tvom slučaju. :))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala velika :)
      Sve je to zbog tebe i Ivane.
      Da vas nije, ne bih bila tu :*

      Избриши
    2. Iskreno, uzajamno je - kad dobijaš povratnu informaciju, motivisan si da se trudiš još više. To je najlepše od svega!:)))

      Избриши
  3. sjajan post, slatko se nasmejah za alarm (moja životna priča, jednom sam izletela iz prodavnice kada sam čula pesmu koja mi je stajala na alarmu a koju sam navodno volela pre toga, toliko g ane podnosim)
    Slažem se za sve što si napisala o danu žena jer izgleda da se ljudi sete onih koje vole samo na jedan dan (isit slučaj je i sa onim još godirm danom zaljubljenih), i kod mene u gradu karanfili na sve strane. I ako volim praznične atomsfere mrzim što se ljudi sete da kupe dan pre, pa kad hoću da uđem u Lili da kupim nešto ne mofu jer gde ja sa 175cm da uđem kad ni igla ne može da stane, a ljudi čini se samo se sete da nekog obraduju za taj dan. Svaki dan je dan žena, svaki dan je dan ljduskosti i oniliko koliko smo spremini da je ookažemo toliko vredimo :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Upravo to. Smatram da je bitnije i važnije svaki dan uputiti dragoj osobi lepu reč, nego proklamovati značaj te osobe u tvom životu za 14. februar i 8. mart.

      P.S. Drago mi je da ti se dopao post ❤

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi