Small Reading Challenge


Ko traži taj i nađe.
Konačno sam pronašla nešto što mi trenutno savršeno odgovara.
Zlatna sredina.

Prvi Reading Challenge.

Here we go

Obožavam ovaj svet magije u kom se čovek izgubi.
U koji ponire budeći istovremeno svoju sposobnost preispitivanja.

Nikada bolje ne spoznam neke sitnice o sebi nego kada se sasvim slučajno, maltene neprimetno, kroz knjigu provuče neko sitno ili krupnije životno pitanje.
Zapitati se, zamisliti, odgonetnuti delove priče u isto vreme tragajući za odgovorom na ono vazda goruće pitanje:
''Šta bih ja da sam na tvom mestu?''

E sad, moj trenutni usud slabe koncentacije, slabe volje ili lenosti.. 
Šta god da je od navedenog, a verovatno kombinacija sva tri, po mene predstavlja svojevrsnu tragediju.

Ne znam kako sam se našla u ovoj kolotečini.
Ali, što bi rekao Radovan III:
''Evo rešenja!''
Ovo je savršen način da se rešim besa koji osećam.
Besna sam na samu sebe.

Dakle, spisak je sledeći:



It goes like this
  • Knjiga objavljena ove godine

Ovo će biti 2u1 s obzirom da ni prvu ne pročitah
  • Knjiga koju mogu završiti za 1 dan
Kažu da je film bolji. Videćemo
S obzirom da se pravila, prvo knjiga pa ekranizacija, držim ko pijan plota ovo će biti savršeno.
Da konačno odgledam film.


  • Knjiga koju sam nameravala da pročitam
Počni započeto
Stoji jadna kao siroče na GR-u, a u isto vreme leži pored kreveta. Krenula sam, nisam odmakla dalje od 20 str. Red je da se završi!

  • Knjiga po preporuci bibliotekara ili prodavca knjiga

A i recenzije onih koji su je pročitali su odlične.

  • Knjiga koju si trebala pročitati u školi
Varam malkice
Nije bila u planu i programu za moju generaciju, stoga ovo ''varanje.''
Odavno mi je gosn Evgenije u planu, pa eto prigode idealne da se pročita famozno pismo zaljubljene Tatjane.
U školi jedino nisam pročitala ''Seobe.''
Nemam želudac za to trenutno, treba još dosta vremena da prođe da bih se naterala da je pročitam.
Znamo svi da sve što je silom ne ide baš najbolje.
I eto nama Onjegina, a potom ću se častiti gosn Fajnsom da upotpunim doživljaj.
Film sam, zbog gore pomenutog Rejfa odgledala odavno.
Pobih tako moju parolu nema ekranizacije pre knjige, ali to je Rejf šta da se radi.
Varala sam.

  • Knjiga po preporuci prijatelja
Ovde sam u obzir uzela forum i temu preporuči knjigu, jer mi iz moje neposredne okoline nema ko dati preporuku.
Plus je i taj što je knjiga na polici.

Svakako, i od vas drage koleginice primam predloge. 
  • Knjiga objavljena pre tvog rođenja
Zaista, očekivanja su velika
Ovde je izbor mogao biti ogroman.
Imam tri police i na njima je preko 200 knjiga. 85% njih je objavljeno pre mog rođenja.
Pošto je ova prva na mojoj polici klasika, eto imala je tu čast da bude izabrana.
Znate onu foru, lupi prvo što ti padne na pamet.
Takav je slučaj sa ovde prisutnim Dikensom.
P.S. Čudna li čuda, opet Rejf.
Ekranizacija 2012.
Radujem se i Heleni Bonam Karter.
Nakon knjige, razume se.
  • Knjiga koja je bila zabranjena
Uželeh se Gregori Peka
Po ovom pitanju pronađoh spisak od skoro 100 knjiga.
Nisam znala da je Getsbi takođe počasni član ove grupe.
Šta da kažem po pitanju mog izbora.
Kultna knjiga.
Kultni film, koji tek treba odgledati.
A tu je i Gregori kog sam se, jelte, uželela.
Šta vi iz ove grupe ozloglašenih još niste pročitali?

  • Knjiga koju nisam završila
Yep. Somebody shoot me please
I eto dokaza da sam u kolotečini.
Savršen predstavnik sveg, ka sebi samoj, uperenog besa.

Znate da Hari sedi na GR-u uz Hakslija.
Drži mu sveću.
E pa, sedi i na Haksliju, na natkasni pored kreveta.
Prevalih više od pola, i onda - neverica.
Kao da me neko maljem ošinuo, stadoh. Dokaz da MORAM da je pročitam i to, po mogućnosti, prvu.
P.S. Ovde tehnički Rejfa nema, ali ipak je jedan jedini - Valdemort.

  • Knjiga koju posedujem, ali nisam pročitala

Odavno čeka prozivku sa police.
Ovog puta će Kejt glumiti pred mojim očima.
Opet je tu Rejf.
Majke mi, listu ću prekrstiti.
Ralph Watching Challenge :) 
Sve u svemu, mašta ide na on.

  • Knjiga koja me plaši
Ovde je izbor mogao biti i ''Rat i Mir.''
No, to je odveć veliki, stranično brojčani + psihološki strah, pa se ne usudim krenuti tim putem manje putovanim, što bi rekao Pek.
Mogao je ovde komotno nastupiti i Dostojevski, s obzirom da sam famozne braće pročitala samo 100+ strana.

Zašto Tolstoj?
Volim Rusiju.
Volim 19. vek.
Tolstoj je tu kako bismo se nas dvoje, možda, zavoleli.
Dostojevski mi je uvek bio nekako pitkiji, lakši, premda je i on zastršujuća pojava.
Nekako mi je draži srcu.
Tolstoj i ja se pak, ne volimo još od ''Ane Karenjine.''
Pročitah ja nju, odgledah filmsku verziju s Edardom Starkom.
Nikako i nikada Najtli verziju.
Želim ovom prilikom dati Lavu šansu da me obori s nogu, jer  zaista poštujem njegov značaj u svetu pisane reči.
Delim misao da je zasluženo stekao večnu slavu, kao i kolega.
Red je da se ponovo upoznamo, sa ove moje malo starije tačke gledišta.
Ja sa 16. zaista nisam bila u stanju da nađem smisao pitanju:
''Koju boju haljine nosi Ana?''
Odgovor je - CRNA.

  • Knjiga koju sam pročitala bar jednom
Last night I dreamt I went to Menderley again.

Zapravo je za sve kriv Hičkok.
Oduševih se njime i Olivijeom, otud i pročitah knjigu.

Nakon što sam sklopila knjigu imala sam osećaj da ću joj se vraćati jednom godišnje.
Zamišljala sam, a i danas vidim sebe zavaljenu u neku fotelju, uz šoljicu čaja pratim teskobnu situaciju stanara Menderlija.
Knjiga me asocira na zimu i često me podseti na kamin kojeg, naravno i na veliku žalost, nemam.
Sklupčati se kraj vatrice, bila bi prava uživancija.
No, ne zakeram previše.
Poslužiće i moja realnost.
Bitno da je knjiga u rukama.

Kada me pitaju kako izgleda raj
To bi bio taj famozni izazov koji će me vratiti iz mrtvih.
S obzirom da sam u totalnoj nultoj tački, ovo će me fino pogurati.
U planu je i recenzija za svaku pročitanu knjigu, a pritom ću se zaista potruditi da ne modifikujem listu.
Dopada mi se što nije neka poduža lista koje često viđam po blogovima i samom guglu.
Deluju mi zastrašujuće, premda sam svesna činjenice da to zaista nije tako.
No, sasvim solidno za comeback.
Nije opterećujuće.
Naravno kada se završi lista, šablon se može primeniti na drugim knjigama koje strpljivo čekaju sa polica.
Pozivam sve drage koleginice, željne čitanja, da se pridruže ovoj kratkoj, ali slatkoj avanturi.



XOXO Keti <3

Коментари

  1. Анониман16. март 2016. 09:17

    Odličan izbor knjiga! Većinu sa tvog spiska sam pročitala i imaš sve moje preporuke. Btw, ja sam ovaj challenge planirala da odrdim ove godine, postavila sam sliku na instagramu još oko Nove godine, ali nisam još počela niti sam napravila spisak knjiga. Srećno! Uživaj

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sigurna sam da ću uživati.
      Kada napraviš spisak javi, zanima me šta ćeš odabrati..
      Bilo mi je potrebno nešto da me pogura. Strašno sam se ulenila.

      Super je što challenge nije ogroman, pa se par puta može upotrebiti u toku godine.

      Избриши
  2. Dobar izbor, većinu sam pročitala, osim Tolstoja, ne volimo se takođe od Karenjine, a Ubiti pticu rugalicu mi je na spisku već godinama.
    I mene uhvati nekada letargija da mi se ne čita ili ne znam šta bih, obično tada čitam laganija štiva poput YA novela, u jednom takvom trenutku sam pročitala i Crvenu kraljicu, krenula drugi deo, međutim neopisivo me je smorio, pa odustah, tako da očekujem u recenziji mali spojler kako se završilo. :D
    Čitač mi je u planu da ga pogledam, dobro si me podsetila.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Javljam šta se dogodilo, nemaš brige.
      Trudiću se da je završim.
      Nadam se da neće previše da smori.

      Čekam recenziju za "Čitača." :)

      Избриши
  3. Ovo je odlična stvar! :))) I da znaš da si me podstakla, ne samo što ću napisati tekst, nego i pokrenuti novi tematski "serijal" na blogu, ali o tom - potom. Hvala!:)
    Naime, dok mi ne prođe aprilski rok, izbacujem već pripremljene postove, budući da nemam vremena da pišem nove.
    Ali, evo, od početka maja ide novi koncept: sredom kolumna, subotom teme iz književnosti, nedeljom serije. I prvi post prve subote u maju biće odgovor na ovu temu!:))))

    E, sad, što se tvoga tiče: razumem potpuno faze bezvoljnosti, usporenosti, kad ti se ništa ne da i besniš nac sebe, ali ne vredi...Ovo je zabavan i dobar način da se pokreneš iz kolotečine, a izbor romana je savršen.
    Ja svake godine uzimam učešća u "Goodreads book challenge"-u, od januara krenem, obično zadam sebi 100 knjiga i tako "cepam" do kraja godine...ne opredeljuješ se za konkretna dela, samo za broj. Dobar način da pratiš tempo i podstičeš sebe.:)

    Inače, čitam kao manijak. Dobro, uglavnom zato što moram, nisam sigurna da li bih toliko stizala da se bavim nečim drugim, ali, ne prođe mi dan bez barem nekoliko pređenih stranica, ne mora knjiga, mogu i novine, blogovi, bilo šta...stvar navike, rutine, "treninga".

    Za izbor: sve sam čitala sem "Put kojim se ređe ide" (ne znam zašto, imam neku zadršku, čini mi se da je popularna psihologija, a to baš i ne volim). Vredeno ti je svako delo. "
    Mostovi okruga Medison" - nažalost, tačno je, film je bolji od knjige, u ovom slučaju.
    "Vrli novi svet" je super; od Zilahija preporučujem i "Ararat"; Onjegina obožavam :)))), jedan od mojih najdražih junaka, a knjigu volim od školskih dana, predivno delo; inače, ja sam bila od onih "koji čitaju" :), sve lektire, jedino "Ljudi govore" nisam...mazohista, ne mogu da ostavim knjigu na pola, koliko god mi ne odgovarala! E, sad, to ne znači da su mi se sve svidele, još manje da sam ih razumela. Posebno npr. "Seobe" ili "Anu Karenjinu". Sve sam to tek kasnije, na faksu, zaista shvatila i zavolela (mada tvrdim da je "Druga knjiga seoba" jedno pedeset puta bolja, kao i "Rat i mir"!).
    "Velika očekivanja" su mi takođe među omiljenim romanima. Ta filmska verzija sa Fajnsom i Helenom je, nažalost, baš loša.:(
    "Ubiti pticu rugalicu" - super! "Hari Poter" - jedva čekam da se vratim knjigama, nisam odavno; "Čitača" sam prošle godine progutala, mnogo mi se dopao.
    E, "Vaskrsenje" nisam čitala od Tolstoja, to je jedino njegovo delo koje nisam pročitala i još "hvatam zalet", jer je iz poznog perioda i različito od svega što je pisao, pa se spremam nekako...
    Čuvenu "Rebeku" nisam čitala, ali planiram.

    I, da, Fajns je, izgleda, pretplaćen na ekranizacije, ali, retko ko to radi bolje od njega!:)))) Izdvajam i uloge Hitklifa i grofa u "Engleskom pacijentu".

    Sve ostalo pišem u svom odgovoru na izazov, a do tada, srećno!:))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Joj ti si dobra, ja sam na goodreads- u skromno stavila 20 knjiga, pročitala sam 11 za sada, rekoh bolje ja malo da stavim, pa da sebe iznenadim. :D

      Избриши
    2. Drago mi je da ti se svideo izazov :)
      Jedva čekam novi koncept.
      Zamisao je odlična!

      Meni se čini da sam na GR-u postavila 30 knjiga kao challenge.
      Biće to ok.
      Triput okrenem ovaj izazov i eto meni i preko 30 knjiga.

      Radujem se tvom odabiru knjiga i njihovim recenzijama, unapred.
      P.S. Načuh da je ta ekranizacija ''Očekivanja'' bezveze, ali čisto ću zbog Fajnsa gvirnuti.
      Odličan mu je Hitklif! Pored Olivijeovog mi je omiljeni.
      Svaka čast na 100 knjiga :)

      Избриши
    3. Ivana, koji ti je nick na Goodreads-u?

      A najjače je, ljudi moji, što uvek "probijem" tu cifru za 20-30 knjiga. Evo, sad sam na tridesetoj. Doduše, zato nemam vremena za npr. gledanje većeg broja filmova.

      I meni. Pravi je Hitklif i Onjegin. Pravi je u svakom smislu!:)))))

      Избриши
  4. E, da, za ovu listu prvobitno zabranjenih knjiga - mnogo zanimljivo, ispostavilo se da sam veliku većinu pročitala - neke su mi čak i među omiljenim, hehe, kao da samo takve planski biram :))), uglavnom, nisam jedino Ruždija (imam ga u planu baš odavno, nikako da krenem), Toni Morison, "Kvaku 22", ima ih tu još par...ne razumem samo čemu zabrane, kad su u većini zaista važna i dobra dela.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Videh i da je ''Prohujalo'' na spisku.
      Zaista mi nije jasno zašto.

      P.S. I ja imam neku malu averziju ka Pekovoj knjizi, ali je radoznalost prevagnula.
      Hoću da vidim u čemu je kvaka :D

      E da, preporuka za Rebeku. Meni se mnogo dopada.
      Sama atmosfera me na momente podseti na onu iz ''Orkanskih visova.''
      Vuče u goth fazon.

      Избриши
    2. E, ni meni. Možda zbog teme građanskog rata?

      Mojoj tetki je to omiljena knjiga (Pek).

      Super zvuči, definitivno ide na spisak. Baš deluje kao nešto po mom ukusu.:)))

      Избриши
    3. Možda je stvarno do rata. Ko će ga znati.
      Sve u svemu nije mi to normalno.
      Knjige sa liste su kultna, kvalitetna, vanvremenska dela.

      Čekam utiske za ''Rebeku'' :)

      Избриши
  5. Ja ću se rado pridružiti ovom izaozou u budućnosti kad mi prođe ovaj ispini rok i budem mogla da dignem glavu
    Sa tovje liste čitala sam samo Harija Potera ali ako je Čitač kniga po kojoj je rađen film za koji je Kejt Vinslet dobila Oskara, onda mogu da ti ganrantujem da je dobra,jer je film sjajan :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da ćeš nam se pridružiti :*
      Verujem ja da je ''Čitač'' fenomenalan, zato se i našao na listi.

      Srećno s faxom. Držim fige.
      Valjalo bi i meni na knjigu leći :D

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi