Stairway To Heaven


Divljaci.
Pljačkaši.

Smrtnici na putu ka večnoj slavi.
Na putu ka raju i božanstvu carstva Odinovog.
Stazom trnja i iskušenja koračaju ratnici.

Vikinzi.


Ukoliko bismo imali jedan novčić razume se da bi se isti sastojao od dve suprotne strane koje čine celinu.
Suprotnosti su pismo i glava.

Kada bi pismo predstavljalo Igru prestola tada bi glava tog novčića nosila ime Vikinga.
Celina je oslikana u mitologiji i istoriji.
Simboliše ep.

Davni način života.
Običaji starih, izbledelih dana.

Za razliku od Vesterošana ovde, u Kategatu, pod okriljem Skandinavije, priča prati buru i uspon jedne dinastije.
Na čelu iste ratnik, muž, otac, brat, prijatelj i vođa.
Ragnar Lotbrok.


Častan i pravdoljubiv avanturista željan novih bitaka, novih osvajanja.
Istraživač novih svetova.
Glavni krivac za jake talase koji su pogodili uljuljkano, usnulo mesto Kategat.
Obična pljačka i pohod na već poznate destinacije postaju prošlost kada žeđ prema neistraženom i poricanom novom svetu postane nepresušna i u tolikoj meri snažna da joj ništa sem pobune i olgušenja o zakon i vođu neće doneti spokoj i zadovoljstvo.
Vreme je da se u tajnosti pokrene ekspedicija koja vodi put nepoznatih krajeva.
Vodi ka Engleskoj.


Novo kopno, novi običaji i neobični ljudi.
Religija jednoga Boga i manastir vernika susreću se s najezdom i pljačkom, zatočeništvom od strane divljaka.
Dokaz da život tamo daleko postoji, a zajedno sa njim i nova bogatstva i još neosvojeni plen.

Ovim je pohodom monah ušao u život jednog ratnika i u njemu rasplamsao želju ka širenju vidika.
Atelstan je bio simbol slobode i neosvojenih zemalja koje čekaju da na njihovo tle čvrstim korakom stane on, Ragnar.

Novi vidici u njemu bude želju ka novim visinama.
Pozicija pukog ratnika, podređenog, ne zadovoljava njegove aspiracije.
Cilj je uspeti se na vrhovnu poziciju.
Poziciju lorda.

Na njegovoj strani mala četa, ali odana.

Lagerta.
Brižna supruga i majka.
Hrabar ratnik. Neustrašivi viking.

Floki.
Odani prijatelj našeg vođe.
Unikat i misterija.
Najneobičnija pojava u celoj priči.
Čak i pored proroka koji je čudo svoje vrste, Floki mi odnese pobedu najčudnijeg, najuvrnutijeg.
Tek završih prvu sezonu, ali miriše mi na proroka.

Rolo.
Stariji brat i saborac.
Živi u senci Ragnarove slave i na sve načine pokušava da se otrgne od takve sudbine.
Kuje planove i smišlja strategije.
Sklapa alijanse koje bi ga dovele pod svetla reflektora, u središte slave.

Mraćni oblaci se nadviše nad Kaina i Abela
Priča nosi duh starina i epova o veličanstvenim pohodima.
Kao i uvek borba je između dobra i zla.
Borba za opstanak.

Predstavlja sliku uspona i padova.
Sliku moći i slave.

Težnja ka večnosti.
Težnja ka ulasku u carstvo starih i novih bogova.
Carstvo Odinovo.
Valhalu.




XOXO, Keti ❤

Коментари

  1. Wow!:)))))
    Fenomenalan tekst!
    Odlično si, a prilično poetično, sažela suštinu ovog očaravajućeg sveta. Uhvatila si srž likova, a bogami i pokazala pronicljivost, da ne kažem vidovitost u pogledu sudbina pojedinih od njih.:)))
    Mnogo mi je drago što su ti se "Vikinzi" dopali. Odsustvo intrige i nepotrebnih vulgarnosti koje sadrži npr. "GoT", živopisni i brutalni svet jedinstvene skandinavske kulture, njihovi obredi i religija, njihova svakodnevnica, odlično je uhvaćeno i pretočeno u pokretne slike.
    Ragnar sa radoznalošću i otvorenim umom; Rolo rastrzan između bratske odanosti i tereta pozicije "večito drugog"; Lagertta koja je istovremeno brižna majka, odana supruga, moćna ratnica i dostojanstvena ŽENA; Floki, čarobni brodograditelj sa lucidnošću koja prožima svaki njegov pokret, reč, postupak; Atelstan, koji svojim iskustvom spaja dva sveta, dva božanstva i iz čije perspektive i sami upoznajemo Vikinge; Torstejn, Bjorn, Sigi, Aslaug, čitava galerija zanimljivih, posebnih ljudi, a koja će se još širiti i granati.
    Svet mračan, herojski, u prepletu večnosti onostranog i prolaznog zemaljskog; surov, ali istovremeno pun iskonske emocije.
    I još jednom, veoma mi se dopao tekst. :))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da sam uspešno odgovorila na temu 💋
      Sad se pošteno zarazih sudbinama ovih wildling-a ;)
      Stižem vas što je pre moguće, a Flokija ću naročito držati na oku, prosto odiše misterijom, a ja bogu hvala imam radoznalost za Oskara :D
      Kako su bogovi Lagertu nagradili za odanost i požrtvovanost - svaka im čast..
      Željno iščekujem dalje avanture!

      Избриши
    2. I ja sam se zarazila serijom kada sam počela da je gledam pre godinu ipo....mislila sam da mi se neće dopasti, ali, "slistila" sam prve dve sezone u cugu, taman pred početak redovne treće i, evo, još sam u taboru zaljubljenika.
      Lagerta će ostati dosledna, ali, kao što to i u životu ide, to će joj donositi više štete nego koristi. Sa druge strane, integritet i divljenje su konstant. :)
      Biće sve uzbudljivije!:))))
      Flokija čeka posebno interesantan put. On je jedan od tih "ništa nije kao što deluje" junaka, mnoge koji se ne udubljuju nervira i ostavlja utisak prevrtljivca (npr. mojoj mami, koja povremeno baci pogled kad RTS emituje prve dve sezone), a zapravo je veran kao pas.

      Избриши
    3. Floki je meni genijalan.
      Kako se odnosi ka Regnaru, kao prema bratu.
      Kada mu kaže: ''Da li je za izdaju potreban razlog?''

      Ne znam zašto me je toliko od starta fascinirao, ta pojava koja prosto štrči, specifična je + način interpretacije je ubedljiv, stvaran.

      Kod Rola se nakon suđenja s početka sezone da zaključiti da je shady.
      Floki je u kategoriji likova za koje znaš da su nešto više, da imaju predodređen put, misiju.

      Избриши
    4. Baš tako. Floki je umetnik, ekscentrik, ali u osnovi dobrodušan lik. Odan je tradiciji, bogovima, pravo otelotvorenje vikinškog duha i sve što radi, radi za očuvanje njihovog sveta. I ima veliki potencijal.
      A naravno, Gustafova interpretacija je savršena, nadam se da će mu ovo biti odskočna daska u karijeri, odličan je.:)))

      Rolo je vrlo kolebljiv, ali takođe moćan lik i neko koga, barem ja, ne mogu da ne simpatišem, pravi je ratnik iz priče.:)

      Избриши
    5. Da se razumemo snimih odmah u Rolu ono nešto. Zapao mi za oko pre Ragnara.
      Tačno ima tu bajkovitu, epsku pojavu princa prikrivenu plaštom tajnovitosti i večite nedokučivosti.
      Biće mi zanimljivo pratiti radnje u oba tabora :D

      Избриши
  2. E tek sad stigoh da ti komentarišem, odličan post :)
    Seriju sam tek od skoro počela da pratim i uživam:)
    Divan prikaz ja uvek volim tovj umetnički pristup tekstu (i to sam ponovila milion puta ali kad je brilijantno moram <3) i obožavam što mi doneseš kao da čitam priču :)
    Moj omiljeni lik je Lagreta to sam već mnogo puta pominjala i aposlutno sam opčinjena njom, odlično si prikazala sve osobine likova i neko ko želi da pogleda seriju definitvno treba da pročita ovo dopašće mu se :)
    Bravo divan post <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno.
      Mnogo mi znači 💋
      Trudim se da sve fino upakujem, bez spojlera.
      Da to bude podsticaj za gledanje/čitanje nečeg o čemu je reč.
      Kako bi na kraju svako doneo svoj sud.

      Hvala još jednom. 💕

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi