Sučeljavanje

GOT S06E02


Novo zrno znanja ili nova kap u sveprisutnoj čaši konfuzije je pred nama.

Dobro i zlo.
Mistika i zbilja.
Svaki sudar iznedri neki ishod.

Kakav fragment priče nam je donela ovonedeljna puzla u slagalici?

Epizoda je sučeljavanje.


I vrapci na grani znaju - zima je došla.
U sred te snežne stihije se našao naš mladi vesterošanski lord.
Susret starca i mladića iznedrio je statičnost, mirovanje.

Kakvu sliku li je to stvorilo?
Koja vrata je otvorilo?
Pod okriljem krošnje, skriveni podno jezgra jednog drveta, u domu jedne specifične ptice, dva varga odlaze na put.
Učitelj i njegov šegrt se susretoše sa danima davne mladosti.
Suočiše se sa detinjstvom iščeznulih.
Upoznaše konjušara Vilisa.

Odana četa bdi nad životom mladog lorda Starka.

Dodirom ruke varg će ponovo postati lord
Zid čuva Sedam kraljevstava od najezde neprijatelja, od najezde nepoznatog.
Zidom gospodare braća zavijena u crno.

Međ braćom je razdor.
Jedni čuvaju uspomenu i telo preminulog od ponora u zaborav i prošlost, održavajući ga tim podvigom na funkciji.

Tu funkciju mrtvom čoveku, "izdajici", otimaju crna braća saplemenici.
U središte Crnog zamka postaviše zamku.

Dve će ruke pokucati na dvoja vrata.
Ishod će zarobiti jedne i udružiti druge.


Smrt se nastanila i u prestonici.
Dok lorda komandanta i mrtvog čuvaju od potonuća u večnost, u Kraljevoj luci u toku je sahrana.
Poslednji pozdrav upućen je nedužnoj i plemenitoj princezi Mirseli.

Kraj odra su kralj i lord komandant njegove garde.
Majka je naišla na prepreku.
Otac je pod noge ugnjetavača njegove porodice položio pretnju.

Sahranismo još jednog lanisterskog lava.

Ostalo je samo trojstvo: otac, majka i sin
Jedna deca umiru, a jedna umiru od gladi.
Viserion i Regal, skriveni i zaključani na starome mestu čekaju majku.
Čekaju hranu.
U avanturu upoznavanja plamena upušta se Tirion.
Jednim će naklonom zadobiti naklonost.
Pogledaće smrti u oči.

Neko se sastao i krenuo put budućoj dužnosti.
Neko se rastao i krenuo put porodičnom ognju.

Vest o jednom životu je odnela drugi.
Dolaskom pod okrilje svoje loze povratnik je za istu bio pad u ambis.
Talasi večnosti su odneli svoj danak.

Pas je čovekov najbolji prijatelj
Novi saveznici se suočavaju sa šekspirovskim pitanjem:
         "Biti ili ne biti."
Sudbine svih prisutnih stavljene su u jedne ruke.
Hoće li dodir više sile izroditi tračak sunca međ zidinama crnila?
Hoće li sučeljenje mistike i zbilje udahnuti bolje sutra iščeznulima i obeshrabrenima koji stoje na rubu provalije suočeni s neminovnim ratom, borbom za opstanak.

Hoće li se posredstvom vode i vatre iz plamena vinuti novi pogled na svet?



XOXO, Keti ❤

Коментари

  1. Super tekst!:))))

    Svidela mi se epizoda, bila je znatno bolja od prethodne.:)
    Pre svega, Džon! Sad osećam poriv da svima govorim:"Jesam li vam rekla?" Ili, kako dobru foru čuh: "Džon Snou vaskrse - vaistinu vaskrse!":))))
    Dopala mi se interakcija Melisandre i Davosa, to što nie bilo "s neba, pa u rebra oživljavanje", nego postepeno, gradativno, čak je i ostavljen utisak da nema ništa od toga....kad ono, iza zatvorenih vrata, najpre Duh, pa Džoni!:)

    Onda, povratak Brena i veoma lep izlet u prošlost porodice Stark. Nostalgičan, viteški, nagoveštavajuć. I videsmo Lijenu, moju miljenicu iz knjiga.

    Jedan od najboljih segmenata bio mi je i onaj sa Tirionom i zmajevima. Uopšte, ja obožavam njegove scene i replike, inteligenciju i duhovitost. Sada mi se svidelo što je istaknuto njegovo interesovanje za zmajeve koje traje od detinjstva, njegovo znanje i obećavajuća sposobnost da sredi novonastalo rasulo.:)

    Arja - dosadno, ali i tu se bar nešto pomera s mrtve tačke, sem toga, pojava njenog instruktora je dovoljna da osvetli scenu.:)

    U Kraljevoj luci mi se dopao dijalog Džejmija i High Sparrow-a, odlični su i Nikolaj i Prajs; takođe, Lenin performans je dobro istakao istovremenu Serseinu gordos i povređenost, ambivalentni odnos kraljice-majke prema sinu, kolebljivom vladaru-dečaku mekog srca.
    Jedino mi je i dalje teško da se priviknem na pomalo "out of character" idilu Lanistera.

    Nije bilo Smorne Dorne, što je uvek plus.

    S druge strane, Grejdžoji obećavaju, veoma mi se svidela scena na mostu i Juron deluje sjajno, nadam se da Gvozdena ostrva neće biti promašaj poput gore pomenutih Dornjana, tim pre što Teonovom odlukom da se zaputi kući sve postaje zanimljivije. Jara je očigledno još uvek naklonjena bratu, jedva čekam "zakraljenje" i suočavanje sa strikanom.

    Kad smo kod Teona, scena kratka, a lepa i dirljiva - njegovo pozdravljanje sa Sansom i njen prethodni razgovor sa Brijen. Poverljivost se gradi, konačno vidljivi pomak, prelom u likovima.

    Odakle su pobegli, tek se sada jasno vidi koliko je bolje smrzavati se u šumi....najveće iznenađenje epizode, ne po ishodu (jer se to očekivalo), već po brzini odvijanja - Remzijevo ubistvo oca, maćehe i bebe. Ruz je bio sjajan negativac i, za razliku od sina, koji je sirova sila i brutalnost - delatnik, otac je bio mozak porodice. Bez njega, Remziju će brzo da se obiju o glavu loše odluke, jer on očigledno pojma nema kako da igra igru prestola, nema politički um, nije strateg, samo sadista koji za sad prolazi glatko jer sve radi na brutalnost.

    Mel umotana u krzna po prvi put - odličan signal koliko se obeshrabrila, pa još kad kaže Davosu kako je svaka vizija bila laž i to onako iskreno razočarano....
    Duh, lepota mekana krznena.:)

    Neću previše da se raspisujem, pošto planiram da na kraju sezone radim presek, pa da ne bude ponavljanja.

    Uglavnom, Jeremy Podeswa je zvanično moj omiljeni "GoT" i "Borgias" autor, njegove su epizode nekako najkvalitetnije.
    Ova je bila odlična.
    OVAKO se vraća poverenje publike i budi pažnja za dalje.

    Trenutno mi se čini da je apsolutno svaki segment bio savršen, baš na mestu i kako treba.
    Drago mi je što šesta sezona za sada opravdava moja očekivanja i nadam se da će se nastaviti ovim tempom.
    Veoma, veoma sam zadovoljna.

    P.S. Zmaj se zove Regal.:)
    Drogon, Viserion i Regal. Kao komad nameštaja, hehe...

    ОдговориИзбриши
  2. Одговори
    1. Ispravih RegaLa :)
      Ma ja pobrkala sa sinom Regom, pa našla zlatnu sredinu :D

      Ja kada sam videla Lijenu u glavi mi je bilo samo jedno.
      Nek mi neko kaže da R+L=J, pa da ga ubijem :D

      Obožavam Tiriona, kako je zmaj spustio glavu da ga oslobodi..
      Iskreno nisam se nadala tako brzom "uranku" lorda komandanta..
      Ko će čekati sledeći ponedeljak..
      Sada će i Mel dobiti dokaz da još uvek ima moći.
      Interakcija Davos/Mel, genijalna.
      Gosn Bolton i njegov čopor, šta reći, a ne zaplakati..
      Sever dobio 2 glavna negativca.. Juron & Remzi.
      Nešto po netu šibaju s predviđanjima da će Džon da ubije Remzija do kraja 6-te sezone..
      Sve se ja mislim da on ima pametnijeg posla, inače mi je još uvek u glavi njegov mističan susret sa vođom WW.
      Odlična epozoda!

      Избриши
    2. Taj okršaj kopiladi Severa u opticaju je još od kraja pete knjige, kada Remzi šalje Džonu famozno "roze pismo". :)
      Naravno, u seriji je sada mnogo toga ispremeštano, ali, mislim da je krajnje izvesno da do okršaja dođe, posebno ukoliko uzmemo u obzir da se Sansa zaputila u Castle Black, a Remzi je i u ovoj epizodi izrazio ideju da krene tamo i napadne ih (veoma glupo, jer Noćna straža ne podleže sukobima unutar Vesterosa).
      Uglavnom, sigurno će se voditi bitka oko Zimovrela, jer Boltonovi su uzurpatori, međutim, s obzirom na opasnost koja preti spolja (WW), biće zanimljivo videti šta će se dešavati i hoće li svi oni južno od zida biti u stanju da bar nakratko prevaziđu svoje rivalstvo zarad odbrane od veće pošasti....

      Još uvek nisam sigurna da li je Juron negativac, nisam ga ni u knjigama tako doživljavala, valjda jer mi je Belon Grejdžoj podjednako "mutan". Videćemo koji su njegovi interesi.

      Džon je, izgleda, SON of Ice and Fire.:))))
      Nisu mi jasni ovi što se žale, smeta im što je oživeo...valjda računaju da je najbolje da Martin & tvorci serije batale logiku i pobiju sve glavne likove, čisto radi šoka...

      Избриши
    3. Zmajevi su, inače, dobili imena po Drogu, Viserisu i Regaru (mužu i braći Deneris).:)))

      Избриши
    4. Znala sam ja oklen deci imena nego sam pobrkala lonce i napravila štamparsku grešku :)

      Mada vidiš, imsš pravo, kad uzmemo u obzir uzurpiranje Zimovrela i obešćašćenje sestre, ima on osnova da Remziju skine glavu.
      Ipak kontam da će biti 5 do 12, pred okršajem i omešće ih WW.

      Znala sam ja da je on živ, tu govora nema.
      Svaka dalja teorija nema smisla, da nije tako Martin bi mogao zapaliti knjige, jer ništa nije uradio kako treba, nema smisla niti forme.

      Ta nagađanja i šok ubijanja su stvarno van svake pameti.
      Valjda i tu ima tj. 100% ima smisla i forme, ne kolju se radi fore :D

      Избриши
    5. Otprilike tako se i meni čini.

      Apsolutno, serijal ima i smisla i logike, ali neki misle da je glavni šok-efekat i, kao, hajde da rušimo konvencije žanra tako što ništa neće biti kao što se očekuje...otuda i glupe teorije.

      Избриши
  3. Draga ja sam samo kraj hvatala, tako da nisam smela da čitam, čim pogledam komentarišem više 💕

    ОдговориИзбриши
  4. E sad konačno mogu i ja da pišem :)
    Pre svega divan tekst, končno se nešto dešava i ja volim da kažem da nismo više u petoj sezoni :)
    Dopada mi se Bran, mislila sam da će biti više antipatičan međutim Ajzak je luče idalje :)
    Džejmi i Tomen nekako sve tužno u vezi Mirsele i njenog odlaska i ta scena 💔
    Scena Džejmi-Hihh sparrow slažem se odlična, Niki bolji ove sezone :)
    Tition Lanister najhrabriji čovek na svetu došao on da vidi zmajeve, jer ono slatki su ;)
    Ramzi i Ruž je tako moćna scena u isto vreme ne znaš šta mu misli, ali trenutak kada mu kažu da je Ruž dobio sina te eksperesije lica, tačno možeš da čitaš šta misli-Ajvan POKIDAO ovu epizodu 💖
    Teško mi je bilo, gotovo mučno da gledam ipak kada je pustio pse na Vadu i dete mogao je brale i sa njima na brzinu da završi kao sa ocem, ali koliko je moćno kada se okrene i kaže "I'm lord Bolton"
    Čuvena velika scena, ne mogu da ti objasnim koliko mi je Duh tu mio, kako oseća Džona 💖 I naravno veliki udah i povratak Komandira
    Nadam se da će se sresti uskoro sa Sansom i da će da se razvije bratsko-sestrinski donso to bih baš volela da vidim
    Eto udavih te malo i sa svojim zapažnjima ;)
    Divan tekst, jedva čekam sledeći 💖

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da si odgledala 💋
      Nikako davljenje, volim svačiji doživljaj priče da čujem.

      Meni je od tog "I'm lord Bolton" još strašnije kada kaže kako preferira biti jedinac.

      Velika scena Džon/Mel mi je totalni cliffhanger.
      Toliko izgrade napetost da se čovek misli kako će dočekati sledeću nedelju..
      Ide novi GOT tekst u ponedeljak.

      Hvala na čitanju 💕

      Избриши
    2. U kad kaže da je jedinac i to je brutalno bilo :D
      Ali kako on glumi te scene, kolika promena meocija svaka mu čast razbio ovu epizodu :D

      Избриши
    3. Mene je ubistvo Ruza iznenadilo jer se odigralo nekako prerano...Remzi je napravio glupost lišivši se dragocenog savetodavca, jer mu je otac bio politički "mastermind", u rangu Tajvina ili Bejliša. Remzi je samo agresivan i ludo hrabar, ali on srlja i preterano je impulsivan, nije taktičar, brzo će mu se ovo obiti o glavu.
      I u knjigama se otvoreno kaže da bi Remzi ubio Valdu i eventualnu buduću decu svog oca, Ruz je toga svestan, na neki način io odobrava, ali, mislim da nikada nije verovao da bi se okrenuo i protiv NJEGA. Ta preterana popustljivost mu je došla glave.
      S druge strane, da je Remzi bio pametniji i suzdržao se da ne maltretira Sansu, ne bi bilo potrebe za ovim - dete koje bi on i Sansa imali, automatski dobija 100 puta jače nasledno pravo na Winterfell nego bilo koji Ruzov potomak iz legalnog braka. Zato su se i venčali. Ovako, sve je upropastio.
      Ali, gluma je fantastična.
      Ruz i Remzi su bili sjajan tandem, žao mi je što taj odnos nije još produbljen, uživanje ih je bilo gledati.

      Ovi što osporavaju odluku da Mel oživi Džona, ne uzimaju u obzir da ona taj obred nikad pre nije izvodila i da je to više od samog vaskrsenja konkretne osobe. Time Melisandra oživljava svoju posustalu veru. I zato je to MORALA da izvede BAŠ ONA.:)

      Избриши
    4. I meni je žao što se završio Ruz/Remzi odnos.
      Bio je fantastičan za posmatranje.
      Da je Remzi bio strpljiv i "normalan" mogao se svega legalno dočepati, ali ne..

      Drago mi je što je s Džonom iz pepela vaskrsla i Mel.
      Biće to nešto posebno..

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi