Trivia Time_No. 1


U opisu moje malenkosti na ovom blogu piše kako sam veliki zaluđenik u triviju sedme sile.
Kada čitate sedme sile tumačite to kao triviju svega što me u datom momentu opčini.

Ne znam kako vi, ali kada meni nešto privuče pažnju ulazim u fazu istraživača.
Težim tada ka okretanju svakog kamena i zavirivanju u svaki kutak kako bih saznala što je moguće više.

Ovakve informacije, svašta i ništa, mi često upotpune, začine kompletan utisak.
Želim da ih podelim sa vama.

P.S. Ovaj post smatrajte pokusnim kunićem.
Pretpostavljam da će postati stalan segment bloga.
Nema fiksni broj tačaka.
Krećemo.. 


Današnje priče unutar jedne priče su sledeće:
Linkovi su u naslovu ukoliko poželite više informacija.

1)Zamak

Ovo zdanje iz trinaestog veka odigralo je ulogu domovine mnogih fiktivnih likova tokom godina.

Polovinom sedamdesetih statirao je u filmu "Monti Pajton i sveti gral", a danas je poznat kao domovina dve lordovske dinastije.
Dinastija Stark i dinastija Broh-Turah nalaze se pod istim krovom.

Škotski zamak Dun, nazvan po selu u čijoj se blizini nalazi, predstavlja dom upravitelja Severa, Zimovrel i dom Džejmija Frejzera, zamak Leoh.

Iz ugla tuđinaca
Zamak je oštećen u Škotskim ratovima za nezavisnost.
Obnovljen je krajem četrnaestog veka od strane Roberta Stjuarta, vojvode od Albanija koji je bio sin kralja Roberta II.
Zdanje je pripalo kruni 1945. godine kada je Albanijev sin pogubljen i korišćeno je kao kraljevski lovački dom.

Vojne akcije su sprovedene tokom Rata tri kraljevstva s kraja sedamnaestog veka kao i za vreme Jakobitskih ustanaka u sedamnaestom i osamnaestom veku.
U dvadesetom veku zamak postaje državno dobro i od tada se o njemu brine istorijat Škotske.

Kratak uvod u istorijat stecišta mnogih dramskih, fiktivnih, okršaja.

2)Dinastija

Jednom davno u šesnaestom veku živelo je kumče Elizabete I Tjudor, zvano Džon.
Za svoju zaštitnicu Džon je izmislio nešto što i mi danas koristimo, toalet koji ima kotlić s vodom.
Izum je popularizovan tek u devetnaestom veku.
Džon je, kako i dolikuje dvorjanima, odlikovan titulom viteza i proglašen jednim od kraljičinih miljenika.
Bio je jedno od 102 deteta kome je kraljica "kumovala."
Pre izumiteljskog podviga bio je poznat kao pisac i prevodilac.

Krajem dvadesetog veka na svet će doći njegov potomak Kristofer.
Njegova loza kao i ona gore pomenutog Džona prepuna je barona i vitezova.
Džon je bio kumče kraljice Elizabete I.
Kristofer je sa očeve strane po osmom kolenu čukununuk kralja Čarlsa II.


Dva su Džona putem istorije pošla.
Jedan je deo zbilje, a drugi deo fikcije.
Prvog je, pisca, proslavila uloga izumitelja.
Drugog je, premda je iz loze plemića, proslavila uloga kopileta.
Obema je ista osnova.
Dinastija Harington.

Ostavljam vas sa ove dve trivije, mini priče, unutar one šire, nama dobro poznate.
Mogla sam svakako da dodam još pokoju tačku, ali sve što sam s već postojećim uklapala mi je bolo oči i narušavalo strukturu, nije se nadovezivalo na gore pomenute teme.
Nije im bilo ni nalik stoga je palo u drugi plan.

Za sledeći post sitnica koncept će biti drugačiji.
Izgleda da ne umem nabacati, mora se sve složiti i imati smisla.
Do sledećeg čitanja..


XOXO, Keti ❤

Коментари

  1. Fantastično!:))))
    Kao da čitam "Zabavnik", ne samo što su informacije zanimljive i nove za mene (doduše, znala sam da Kit ima plemićko poreklo, ali nisam bila sigurna, negde pročitah i ostalo u "pregradi" mozga), nego ih ti tako lepo izložiš, koncizno, a čitljivo i interesantno.:)
    Zaista ti ovo ide, ponavljam, bila bi odličan novinar, posebno u nekoj rubrici ovog tipa, trivia ti zaista "leži".

    Hvala, ovo je bilo pravo osveženje.:))))

    P.S. Dakle, sada znamo, Džon/Kit ne izgleda samo kao "prince charming", on to na neki način i jeste!:))))
    Inače, iz iste ekipe, Hari Lojd/Viseris je čukununuk Čarlsa Dikensa, po majčinoj liniji. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti draga 💋
      Znam za Viserisa, stade mi mozak mogla sam i njega uvrstiti..
      Never mind.. :)

      Uvek istražijem, deca 21. veka bi me verovatno zvala Dora the explorer :D
      Na IMDb uvek gledam samo 2 stvari, ocenu filma i to "u letu", ustvari idem lovati triviju..

      Drago mi je da ti se dopalo.
      Hvala na čitanju. 💋

      Избриши
  2. jako mi se dopada što si uvela ovu rubriku, lično ja sam "štreber" za filmsku i geografsku kluturu (ovo drugo da me neko pita zašto ne bih znala da mu kažem pokupim i zapamtim) tiriviu ali volim da čujem uvek nešto novo
    By the way ovaj kitov potomak je takođe i potomak Rouz Lesli (Igrit) a neko ze buni na incest u GOT ;) a Una Čaplin (Talisa) je unuče (valjda za ovo nisam sigurna) Čarlija Čaplina :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala draga💋
      Mislim da će rubrika iskakati kad god nakupim materijala..

      Jeste, Una je Čaplinova unuka..
      Majko mila, toliko toga znam pa sam na tren smetnula s uma..

      Drago mi je da ti se dopalo.
      Hvala na čitanju. 💋

      Избриши
    2. Una je kćerka Džeraldine Čaplin, takođe glumice (verovatno je znate iz "Doktor Živaga", igra suprugu glavnog junaka, tj. Omara Šarifa). :)
      Pretpostavljam da je dobila ime po baki, Čarlijevoj poslednjoj supruzi Uni O'Nil. Čiji je otac, inače, bio slavni dramski pisac Judžin O'Nil.
      Talisa ima dobar "pedigre"!:))))

      Избриши
    3. Nisam nikad išla u tančine što se Une tiče. Znala sam da je bila dosta mlađa od Čaplina, to je svojevremeno bio skandal no. 1 😊

      Избриши
  3. Blage veze nisam imala ovo za Kita, baš sam se iznenadila, skočio mi je u očima.😆
    Zamak je divan, volela bih da ga posetim.❤
    Odlična tematika, ja se isto trudim da ubacim po neku takvu zanimljivost, a pamtim ih sačuvaj Bože, da tako pamtim ono što treba bila bih do sada sudija VKS.😆
    I meni se sviđa Politikin zabavnik vajb .❤

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti draga 💋
      E zaista da tako pamtim ono što mi treba, nebo bi mi bilo granica. 😀
      Drago mi je da si saznala nešto novo.

      Hvala na čitanju. 💕

      Избриши
    2. To nam je zajedničko svima, tj. našoj maloj ekipi. :)
      Kažem uvek, moja "tintara" je skladište za "nepotrebne" informacije...brat me zove "hodajuća enciklopedija".:)))
      Rado bih se prijavila na neki kviz, ali od treme se ne bih setila ni kako se zovem.

      I odgovorno tvrdim, NEMA bespotrebnog podatka. Sve se to u datom trenutku lepo uklopi.:)))

      Избриши
    3. To i ja tvrdim svakom ko misli da je nešto nepotrebno, suvišno..
      Nikad se ne zna kada će zatrebati.
      Moja titula je takođe u tom rangu, sakupljač svega i svačegai:)

      Imam tremu i pred odgovaranje, za analizu "Getsbija" na faksu me trema živu pojela..
      Ne volim tzv. javne nastupe, pritisak mi skoči do plafona..

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi