Top 10_Oscar Wins & Loses

Kao da je juče bilo kad je svet željno iščekivao da Leonardo Dikaprio dobije davno zasluženu titulu Academy Award Winner. Ove godine nisam u toku, izuzev onog što nas spopada sa svih strana, a to je La La Land. U planu su mi svakako film ili dva, ali tek kad se slegne prašina i euforija utihne.
Današnjom listom osvrnuću se na neke od dobitnika kao i na neke situacije slične Leovoj u kojoj je glumac nagrađen Oskarom davno nakon što je istog zaslužio. Naravno, u obzir sam uzela samo one filmove koje sam gledala.
Krenimo..

Oscar Loses

Kada je Piteru O'Tulu 2003. godine nakon 8 nominacija uručen počasni Oskar za životno delo rekao je "Uvek deveruša, nikada mlada - malo sutra!", njegovom dugogodišnjem prijatelju Akademija nikad nije stigla da se oduži počasnim Oskarom te je Barton ostao u istoriju kinematografije upisan kao jedan od glumaca o koje se Akademija ogrešila ne prepoznavši nijednu od sedam nominovanih rola u njegovoj karijeri kao onu dostojnu statue.

Od tri nominovane uloge u kojima sam ga ja gledala Barton je najblistaviji bio u onoj Henrija VIII u ovom ostvarenju. Parirao je supruzi u "Ko se boji Virdžinije Vulf?" savršeno, ali ovo je njegov film. Mnogo je ekranizacija u kojima je tema upravo glava dinastije Tjudor i od svih koje sam odgledala on je najvernije dočarao njegov lik i karakter.

U svojoj prvoj nominovanoj ulozi izborio se za nominaciju pored veličina Fonde i Kagnija i osvojio Oskara. U godinama koje su usledile nagradu će osvojiti još jednom, ali ona neće biti ni za jedan od tri najupečatljivija ostvarenja njegove karijere. "Neki to vole vruće", "Apartman" i "Dani vina i ruža" od strane Akademije proći će bez nagrade.
Danas je jedno sasvim jasno, džaba bi Vajlderu bio Toni i sama Merilin Monro da tu nije bio Lemon u ulozi Dafni.

Lista je ovog meseca postala bogatija za dva filma. Glavni "krivac" za tu odluku bio je upravo ovaj film na koji je nemoguće zažmuriti ili ga pak staviti u drugi plan. Izostankom boje i poslednja "prepreka" je uklonjena. U prvom planu su sudbine nedužnih ljudi koje će u vama rasplamsati bes i tugu.
Uloge Amona i Oskara svakako su svakako među nezaboravnima.

Epizoda Marlon Brando 2.0 uloga je koju je savršeno izneo Hoakin za Komodusa u Gladijatoru. Usuđujem se reći da je Oskara zaslužio i više no sam Krou koji je nosio film. Superioran i dominantan svaki kadar uzeo je pod svoje i na platnu pokazao do tada, bar meni, neviđenu kombinaciju emocije i besa.

Za Oskara u kategoriji glavna ženska uloga bila je opaka konkurencija te 1950. godine. Dva najjača filma "Sve o Evi" i "Bulevar Sumraka" i naposletku nijedna od tri glumice kući nije odnela statuu. Oskar je pripao Džudi Holidej, a Bet, En i Glorija su svojim ulogama u pomenutim filmovima obeležile kinematografiju.

Svansonova se nakon ovog filma povukla iz profesije jer je svaki scenario nakon Vajlderovog filma bio "parodija parodije", a uloga inspirisana onom Nore Dezmond. Takođe, ona je jedina glumica iz ere nemih filmova koja je ulogu prihvatila bez osude, ostale glumice kojima je Vajlder ponudio ulogu smatrale su istu uvredom njih samih i njihovih karijera.
"Bulevar sumraka" je 1989. godine bio među prvim od 25 filmova koji su uvršteni u Biblioteku Kongresa u Vašingtonu kao delo od kulturnog, istorijskog i estetskog značaja.

Brando je tvrdio kako je Oskara za "Na dokovima" prihvatio jer je tada još uvek bio povodljiv, zaslepljen sjajem Holivuda. Jedan od najvećih Akademijinih propusta jeste zanemarivanje uloge koja je izgradila i definisala Marlona, a i sam pravac kom je on uz pomoć Elije Kazana i mentorke Stele Adler "kumovao" otvorivši vrata novom talasu koji je još uvek na snazi i živi punim plućima. Da nije bilo Branda i njegovog Stenlija ko zna kakva bi sudbina bila samom Hoakinu i nekolicini, retkoj, njemu sličnih.

Oscar Wins

Ne bih verovala da je ovo prva uloga Džuli Endruz da mi je neko kojim slučajem rekao, ali sreća naša Gugl sve zna. Sletela je Džuli u svoj prvi kadar uz pomoć kišobrana u drugoj ruci noseći torbu od tepiha i ostala do današnjeg dana practically perfect in every way. Dostojanstvena i graciozna, pravi predstavnik titule koju nosi.

Od svih glumica Oskarom nagrađenih u poslednjih deset godina, a i više jedino me je Marion svojim življenjem Edit Pjaf potresla i urezala mi svoj performans u sećanje. Ostale su nakon izvesnog vremena počele da blede, ali ona se ne da, stoji svojeglava i ponosna kao sama Edit.

Kada Kapri prepustite direktorsku palicu očekujte romansu, ali pre svega humor. Po mom skromnom mišljenu on je "otac" romantičnih komedija, a nešto što je svakako bio to je tvorac novog pravca u okviru same komedije - screwball comedy.
Film je legendaran koliko i sama priča koja ga iz pozadine prati. Gejbl i Kolbert su uloge prihvatili na ucenu studija, a sam film smatrali bezvrednim. Klark je svog Oskara dao dečaku koji je hteo statuu objasnivši kako je bitnija sama pobeda od nagrade. Nakon njegove smrti porodica je Oskar vratila Akademiji. Iako nijednom od njih uloge nisu bile drage teško bi bilo zamisliti nekog drugog kao Pitera i Eli.

Preuzevši volan Betmobila Nolan je na velika vrata vratio franšizu koja je bila u punom sjaju davnih dana pod reflektorom Bartonove kamere. Mala smetnja u vidu "glavnog" ženskog lika nije skrenula pažnju sa glavnih dobrih i loših momaka. Zablistavši u punom sjaju Ledžer je uspeo da parira Nikolsonovom Džokeru i meni lično postao neprevaziđen. Nalik Hoakinovoj ulozi Komodusa Hitova je takođe nešto unikatno ludo.

Da mu ništa ne znači nagrada Marlon je dokazao odbivši Oskara za ulogu u "Kumu". Daleko od zaslepljenog momka zanesenog blještavilom on je sada čovek čvrstih, nepokolebljivih uverenja koja krši sama njegova "struka" prezentujući svetu Indijance u svakom filmu kao one koji otimaju i bespravno zauzimaju. Principijelan čovek koji drži do svojih stavova ostao je do kraja, a nešto više od pola sata njegovog prisustva u filmu koji traje tri od istog su načinili filmsku lektiru.

Skarlet je bila i ostaje simbol po kom se Vivijen izdvaja iz mase. Blenš je nešto sasvim drugo. Uže na kom hoda granica su između iluzije i zbilje, između suza i smeha. Ženi koja joj je na pozornici i filmu dala lik, dočarala haotične misli i erupciju turbulentnih emocija ona je sudbina.
 

✴Dragi moji toliko od mene za ovogodišnji osvrt na nagradu Oskar. Ukoliko neke od ostvarenja na listi niste gledali imate moju svesrdnu preporuku. Ukoliko pak jeste slobodno podelite svoje utiske sa mnom.

Hvala na čitanju,
Keti ღ

Коментари

  1. Evo mene, spontano pišem komentar pojma nemam šta ću ti sve napisati :)
    Na temu Pogrešno datih Oskara ću već pisati :)
    Anu od hiljadu dana iskreno nisam gledala pa ne znam kakv je bio ali sam ačinjenica da glumac kao on nije dobio Oskara je malo razočaravjuća, možda jer je uvek u bio u senci Liz Tejlor :)
    Moj omiljeni lik iz Neki to vole vruće je Toni Kurtis, ali da Džek je briljirao nema veze dobio je kasnije :)
    Za Ralfa manje više jaq bih se te godine ipak "založila" za Leovog " What's Eating Gilbert Grape" kao najmlađi bio je najbolji u toj kategoriji, ali Nison da definitivno
    Za Finiksa i GLoriju se apsolutno salžem, dodala bih Al Pacina bilo za prvi ili drugi deo Kuma, film za koji je dobio, De Niro za Taksistu, Skorsezi za bilo koji film....
    Pobednici
    Meri Popins nikada nisam gledala, meni je Džuli idalje baba En Hadavej :D
    Za Merion i Klarka se slažem, Koldet ne nju ne volim :)
    Hit, Brando, Vivijen apsolutno se salžem :)
    Odličan post ućivala sam čitajući :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Evo i dogovora.. :)
      Manje-više što je Barton bio u senci Elizabet, što je činjenica, ali mislim da ga je i pored velikih uloga i talenta u životu najviše sputala flaša.
      Ne volim tu tradiciju Oskara da nagradu daju kasnije, kako bi se "oprali" za prethodno zanemarivanje i to za, naravno, lošiju ulogu. Svi ovde navedeni su u godini u kojoj su izgubili Oskar dobili ulogu po kojima će ih kasnije na neki način prepoznavati. :)
      Meni i kod "Šindlera" nije jasno što su zaobišli Kingslija..
      Htela sam da dodam u listu osvojenih Hopkinsa i Paćina, ali tek su mi kasnije pali na pamet.. Uračunaj ih svakako. :)
      Pribojavam se unapred Emili Blant u ulozi Meri, nadam se najboljem, ali Džuli je Džuli.

      Hvala ti na čitanju :*

      Избриши
  2. Sjajan izbor teme za listu!:))) Tekst mi se veoma dopada, pa da krenem sa komentarima: pre svega, delim mišljenje o situaciji "počasnih Oskara", čak mi je nekad žao što ispadne kao da ih, eto, dodeljuju zato što je red, obavezno za neku osrednju ulogu (u poređenju sa ranijim, kada je glumac baš zaslužio).
    Barton je i meni briljantan kao Henri; Lemon, Fajns, Nison, Finiks (dodala bih "Walk the line", kao Džoni Keš je RASTURIO - a, eto, partnerka Riz dobi, on ostade siroče), Brando, Glorija....zaista težak izbor, ali svaki perfektan za "listu izostavljenih". Još jedan dokaz da nagrada uglavnom ne ode u ruke onih najboljih, niti po zasluzi, nego utiču mnogi drugi, sporedni faktori...
    A pobednici, HVALA na zaista dobrim (ponovljenim) preporukama, jer sem Hita, Marlona i Džuli kad sam bila baš mala, ostale nisam još uvek gledala.
    Hvala i na triviji, kao i uvek u tekstu em uživam, em iz njega saznam mnogo novog.
    (I ljudi, Marion, ne Merion. Jer je Francuskinja :).)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pre svega hvala za MArion. Pišem kako Ameri čitaju tj. izgovaraju, loša navika. :)
      Ne volim ni ja tu Leo situaciju. Krivo mi je što ljude zaobiđu kada to zaista zasluže. Još kad izvlače velikane iz penzije ne bi li rekli "Izvini sad se setismo da smo te zaboravili kad je trebalo da damo nagradu". Nagrade za životna dela da ne spominjem, šta će Hensku tako nešto sa 40+
      Finiks je bio genijalan kao Keš, apsolutno. Tad sam ga prvi put i gledala.
      Upamćene uloge često budu upravo one bez Oskara. :)

      Izvinjavam se zbog ponavljanja, zaslužili su. :) Odgledaj, "Tramvaj.." obavezno, a i ostale svi su provereni. :D
      Eh trivija, kao začin - bez nje se ne može. :)

      Hvala na čitanju. :*

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi