Feud: Bette & Joan

Kako sam u poslednje vreme samoinicijativno "izgubljena" u svetu zlatne ere Holivuda, kao zapeta puška sam dočekala "poletanje" pilot epizode novog projekta Rajana Marfija koji nas u prvom od niza sukoba kojima će se kroz serijal baviti vodi na bojno polje Tinseltown-a, filmski set.
Suočene sa surovošću vremena koje polako, ali sigurno gasi njihove karijere Bet i Džoun će na tren zakopati ratne sekire i na velikom platnu oživeti odnos sestara Bejbi Džejn i Blenš Hadson oživevši time i svoje usnule dane najveće slave.

S obzirom da sam bolje upoznata sa likom i delom Bet Dejvis no sa onim Džoun Kraford dala sam sebi dovoljno slobode da performans Suzan Sarandon posmatram svojevrsnim okom kritičara dok sam se sa Džesikom Lang, verovali ili ne, zahvaljujući ovoj ulozi prvi put "srela".

Vrata poglavlja znanog kao "What Ever Happened To Baby Jane?" otvara nam jedna od najznačajnijih glumica Vorner Brosa, Olivija de Haviland. Uloga je poverena Ketrin Ziti Džouns koja mi je svojom pojavom tj. transformacijom bila jedno od većih iznenađenja serijala. Pre saradnje sa Marfijem i uloge tajkuna Vornera, Stenlija Tučija sam u ozbiljnoj ulozi videla jedino kada je tumačio Pola, supruga Džulije Čajld u filmu "Džuli i Džulija".
Ono što je Ketrin postigla fizičkom transformacijom Stenli je postigao iskorakom iz svoje zone komfora pokazavši da uspešno ume da iznese i ozbiljniju rolu.

Ključni sporedni likovi serijala su svakako reditelj i glumica koja je slavu stekla kao kolumnistkinja, Bob i Heda. Alfred Molina i Džudi Dejvis su svojim ulogama savršena kontrateža glavnih junakinja priče, oboje su prijatelji i savetodavci koji će saradnjom i uspehom Bet i Džoun profitirati i zadržati svoju publiku željnu tenzije i trača.

Scenografija i kostimografija su verno prikazali, maltene preslikali, vremena u kom su zlatno doba Holivuda i većina njegovih zvezda bili na zalasku slave. Osvrt na neke od ključnih scena i filmova Bet i Džoun prenešeni su do najsitnijih detalja iz tridesetih, četrdesetih i pedesetih godina prošlog veka pred reflektore kamera u 21. veku.

Kadrom gospodare zaraćene strane. Njihovo neprijateljstvo prerasta u savezništvo kratkog veka kada suprotne  životne filozofije i sam pristup profesiji, drastične poput razlike između neba i zemlje, razgore plamen netrpeljivosti.

Dok Džoun teži održavanju slave i statusa zvezde koji bi joj omogućio dosadašnji način života Bet prioritet vidi u posvećenosti kvalitetnim ulogama, žrtvujući zarad istih uspeh u životnoj ulozi supruge i majke. Strast koju obe žene ispoljavaju prema glumačkom pozivu često je neshvatljiva okolini kao što je njima dvema pojam gašenja svetla reflektora pod kojim su decenijama živele jednak predaji i starosti koja je u Holivudu sinonim za zaborav.

Prijatno su me iznenadili svi manerizmi Bet Dejvis koje je Suzan Sarandon uspešno integrisala u svoju glumačku interpretaciju i pritom istakla teškoće puta koji je Bet izabrala kada se opredelila za život umetnika nauštrb svog statusa zvezde. Najjači utisak ostavila je Džesika Lang načinom na koji je pristupila ulozi prikazavši savršeno svaki unutrašnji konflikt Krafordove koja je bila svesna činjenice da je Bet glumački superiornija, pa joj je zato i ukazala na projekat u najavi koji će ih obe vratiti u žižu javnosti.

Jasno je da niko od navedenih ne teži da svojom ulogom na tren "postane" ličnost koju tumači. Svako od njih je jednostavno dao svoj maksimum kako bi na tren dočarao značajne ličnosti kinematografije usput prenosivši duh prošlosti prema kojoj je ceo tim koji stoji iza projekta, na čelu sa Marfijem, bio izuzetno pažljiv i pun poštovanja koju ista zaslužuje.

Hvala na čitanju,
Keti ღ

Коментари

  1. Super post, do kraja možda i završim ovu seriju. Trneutno Zelda i Bela princeza su nešto što me zanima. Mene je druga epizoda razbesnela malo kada je počelo na seksualnosti da se potencira i obe glumice napadaju onog jadnička to mi se iskreno nije dopalo. Ali daću šansu. Mene je Ket očarala još u prvoj sceni baš je ozbiljno shvatila zadatak. Ne sudim mnogo glumicama, mada mi Suzan izgleda kao Suzan, ajde što je ona i dan danas fizički lepša nego što je Beti bila u tim godinama -tu ne može ništa takva je lepo stari, nego što ne zvuči kao Beti uopšte (a ja nisam gledala Beti mnogo puta malo sam laik), Džesika je super nije da ne čujem Džesiku (mnogo sam je puta gledala da ne čujem) ali ne vidim Džesiku to je bar dovoljno. Svakako ne očekujem da bilo ko može verno da prenese ikonu glumačkog platna (osim Kejt Blanšet koja je bila bukvalno Ketrin Hepburn) tako da je to OK. Daću šansu odustajem ako mi zaliči na sapunicu jedino!
    Super post ja sam ga odužila sorry :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Javi utiske ako rešiš da odgledaš "Feud" :) Ja nikako da krenem da gledam "Zeldu", a rekla sam da ću bar pilot "Bele princeze" odgledati. Slažem se za Suzan, ona me je u prvoj epki oduvala i mnogo me podsetila na samu Bet, manerizme je iznela, ali je ipak naposletku bila Suzan dok me je Džesika osvajala polako da bi me u poslednjim scenama, bez dileme, preuzela titulu najvećeg i najprijatnijeg iznenađenja serije.

      Mada, kao što rekoh, ja ipak nisam pouzdani sudija. Previše vremena sam provela gledajući Beti kako u ulogama tako i van njih u raznim intervjuima. Da sam subjektivna/pristrasna malo je reći. :)
      Volim kad se raspišemo, tako da samo napred. :*

      Избриши
  2. Moje sokoćalo je napokon stiglo sa popravke, pa bukvalno ne znam odakle da krenem sa nadoknađivanjem propuštenog i čitanjem - bile ste vredne.:)
    Ovo nije nešto što me zanima, pa neću gledati, ali je tvoja recenzija izvarsna i moram da te pohvalim, napredak je očigledan, savršeno si sve ovo sročila!:))))
    P.S. Sara misli na knjige "Z" i "Bela princeza", ako smem da vas dopunim.:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dobrodošla nazad, sada mi tebe možemo pozdraviti onom starom - Vratija se Šime. :*
      Drago mi je da ti se dopao tekst, trudila sam se da budem što objektivnija, pored činjenice da sam pristrasna eri kojom se sezona bavila. Naredna će se baviti sukobom Ledi Dajane i Čarlsa. Treća sezona je u planu, ali je tema tj. sukob još uvek nepoznat javnosti.
      Slobodno se "ubaci" u razgovor. :) Znam da postoje i knjige, prva je na trenutnoj Laguninoj akciji, a drugu je napisala Filipa Gregori. Mada postoje i serije. Zeldu u seriji koja nosi naziv "Z" tumači Kristina Riči, a "Bela princeza" je sa prikazivanjem tek počela, još ni pilot nisam odgledala, mada sam čula sve najbolje. :)

      Hvala ti na čitanju. :*

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi