Sherlock

Zašto obratimo pažnju na nešto kada više nije aktuelno? Pouzdana preporuka i radoznalost čest su razlog. U većini slučajeva kada ceo svet ludi za nečim meni ono ne privlači pažnju uopšte, šta više sva ta pometnja me obično podstakne da okrenem glavu na drugu stranu i predmet globalnog fenomena u potpunosti ignorišem.
Ono što me je pre svega nekoliko dana navelo da BBC-ju i njihovom modernom pristupu kultnom detektivu Šerloku Holmsu pružim šansu više je od radoznalosti usmerenoj ka ovoj verziji, jednoj od mnogih, činjenica da ja apsolutno ništa ne znam o toliko voljenom liku me je zaprepastila, pa sam brže bolje pustila prvu epizodu sa kojom je, da citiram Šerloka, igra počela.

Jedino što sam, pre serije, o detektivu znala bila je adresa stanovanja i ime njegovog asistenta. Mogla sam, naravno, u celu priču ući kroz dela Artura Konana Dojla, ali tada mi je trebala neka serija, po mogućnosti kratka, pa je odluka doneta u korist BBC-ja. Pilot epizoda bila je dovoljna da mi prevashodno humor i dinamika pobiju, ničim izazvanu, averziju prema dvojcu koji je, s punim pravom, legendaran.
Sklonost da sve što ima sličnu ili istu polaznu tačku stavim u isti koš išla je na štetu detektivu Holmsu za kog sam mislila da je, iako se pojavio davne 1887. godine, te je verujem jedan od prvih privatnih detektiva, zapravo isti kao svi koji su posle njega došli.

Greška, naravno. Gledajući razrešenje misterioznih slučajeva iz epizode u epizodu lako sam uočila razloge Šerlokove dopadljivosti koji su ga izdvojili iz mase tj. uobičajenog detektivskog kalupa. Neverovatna moć zapažanja koju poseduje dovoljan je razlog da posvetite pažnju stanarima u Bejkerovoj 221 B, ali tu je i humor koji se ogleda u njegovoj aroganciji i neveštoj interakciji sa ljudima na koje je upućen.
Kontrateža Šerlokovom didaktičkom viđenju sveta je doktor Džon Votson. Osim što je lekar, detektivov prijatelj i, u ovoj adaptaciji, bloger koji beleži sve njegove slučajeve on je, na samom početku priče, posmatrač koji poput nas pokušava da prati i shvati način Homsovog razmišljanja.

Kad mu je dosadno puca u zid,  a dok razmišlja svira violinu. Kad svedoči na sudu tužioca smatra nekompetentnim jer postavlja pitanja koja su protiv zakona. Raduje se svakom novom slučaju znajući da policija neće uspeti da ga reši bez njegove pomoći. Iste ne deli na lakše i teže već na interesantne i dosadne, a iznad svega najteži zadatak mu predstavlja govor na svadbi i samo poštovanje društvenih normi.

Kako jedan ovakav Holms nije dovoljan tu je i drugi, komplikovan na svoj način, Majkroft. Zajedno sa Džonom pratimo odnos dva "arhineprijatelja", njihovo funkcionisanje u svetu koji nadobudnost i samouverenost braće Holms prihvata zarad beneficija koje njihovo znanje i kompetentnost donosi.
Prateći detektiva i sve one koji su, bilo privremeno ili trajno, deo njegovog života nikada ne znate šta ćete zateći u narednoj epizodi. Bilo da su u pitanju porodične ili državne tajne, kriminalci domaći ili pak Srbi uživaćete u raznim obrtima u toku svakih sat i po vremena.
Iako je četvrta sezona, po mom mišljenju, najslabija jedno je sigurno, ekipa sa Benediktom i Martinom na čelu svoje uloge iznela je savršeno dok je muzička podloga celom serijalu dala posebnu draž.
Hvala na čitanju,
Keti ღ

Коментари

  1. Super tekst.:)
    Nisam gledala novog "Šerloka", ne znam zašto mi, uprkos pohvalama ljudi čije stavove uvažavam i čijim preporukama verujem, ipak uvek nešto drugo bude zanimljivije. Valjda mi osavremenjivanje onog Šerloka na kog sam od detinjstva navikla, sa lulom i kariranim kačketom, odmah izaziva neku distancu i skepticizam. Eto, ni "Elementarno", još jedna moderna varijacija Dojlove priče mi, iako su Džoni Li Miler i Lusi Lu odlični, nekako ne drži pažnju i nešto mi tu ne godi. Verovatno ću i za druženje sa Benediktovim detektivom još čekati, za sada mi je Dauni nekako savršen.:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dauni mi tek predstoji, čula sam sve najbolje. pa ne sumnjam da će mi se dopasti. Da uhvatim korak sa svetom dok ne izađe treći deo. :)
      Istina, kad čovek navikne na jedno nekako sve što je iole drugačije nije ono pravo tako je na primer meni jedna epizoda ovog serijala, smeštena u Šerlokov izvorni vremenski period, nije bila po volji prosto jer sam navikla da ih gledam smeštene u 21. vek. :D
      Javi utiske kad/ako odgledaš.

      Hvala na čitanju. :*

      Избриши
    2. Super je Ričijeva verzija, plus da čovek ne poveruje kako Džud Lou može biti odličan Votson.:) Ja sam od onih što su još u "Mikijevom zabavniku" čitali strip o Šilji-Šerloku, ako nije prošlost - nije mi to.:)
      Ina;e, iste smo po pitanju nezainteresovanosti za aktuelno.
      Nego, u šoku sam zbog Krisa Kornela - moja (jedina) grunge simpatija uz Edija Vedera. Ne mogu da verujem.:(

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi