The Lone Wolf Dies, But The Pack Survives

 S07E06
Ove godine kasnim, ali računam da se euforija još uvek nije slegla, te ni moji utisci (verujem) neće biti na odmet. Ukoliko vam je pak GOT-a preko glave slobodno preskočite tekst. Dve godine vesterošanskog hijatusa koje nam predstoje pružiće mi mogućnost da laganim korakom pročitam knjige i upoznam se podrobnije sa svetom koji mi je, zahvaljujući seriji, postao toliko drag. Nadajmo se da je razlog pauze Martinova produktivnost i rešenost da bar Vetrove zime privede kraju. Ono što me je do sada odbijalo da se posvetim knjigama bila je upravo činjenica da se kraj sage ne nazire, a mene užasno nervira da bilo šta čekam, jednostavno nemam neophodnu dozu strpljenja (glavni razlog zbog kog zaobilazim serijal Tuđinka).
Elem, gde smo ono stali?

Sedmorica veličanstvenih krenuše u lov na Belog hodača. Razume se da mi uopšte nije bilo jasno kako misle izvući živu glavu. O Deneris u ulozi spasioca ni pomišljala nisam računajući da će se tog posla prihvatiti Bran, imajući u vidu da može da "snimi" situaciju, te da Noćni kralj i on imaju mogućnost komunikacije (makar to za sada bio samo taj jedan dodir od pre sto godina i nedavni pogled Noćnog kralja u pravcu Branovog gavrana). No, previše ja očigledno maštam, njihov sukob će verovatno uslediti kasnije, jer je Deni priskočila u pomoć. Gendri je veslanje zamenio trčanjem, pa je brže od ptice trkačice dostavio poruku Davosu da pošalje gavrana Deneris na Zmajkamen (pošta je ove godine ekspresna).

Naravno, pored prepucavanja tu je i, po uzoru na bend the knee, iritantno "he was a good man" na račun pokojnog Džeora Mormonta. Razumeli smo i prvi i tridest prvi put da je bio dobar čovek. Pesmica znana kao Denine titule snizila mi prag tolerancije kada je besmisleno/bespotrebno ponavljanje u pitanju na minimum, pa me sada iritira sve što se ponovi više od tri puta.

Kad smo već kod mog mezimčeta Džore, scena sa predajom mača je bila veoma dirljiva. Divno je što mu je Džon dao mač (od njega ništa manje nisam ni očekivala), Džora je pak pokazao da je naučio lekciju i postupio časno vrativši ono što mu nije namenjeno. Drago mi je i više no Džonu što Ned nije pogubio Džoru, iako mi je "and your children after you" zaparalo uši. Šta mogu kad s toliko ljubavi gleda svoju Kalisi.

Sever mi je bio i do kraja sezone ostao nekako bled. Da sam nasela na foru - jesam, iako sam znala da ne može biti istinita, "pljunuli" bi tada na dosadašnji razvoj likova. No, Sansa mi je sa svakom novom konverzacijom s Bejlišem išla sve više na nerve. Utisku je doprinela i činjenica da sa njenim likom nikad nisam bila načisto, počela je da mi se dopada tek prošle sezone kada je živnula, pokazala zube i usudila se da zbriše Remziju i pomogne Džonu ma koliko joj Bejliš zla prethodno naneo i ma koliko bio prepreden. Arja je, s druge strane, srljala i previše se oslanjala na svoje sposobnosti. Niko od njenih dotadašnjih protivnika nije bio ni nalik Bejlišu, on je zasebna, teška, kategorija. On je doduše ove godine sveden na lukave osmehe i šunjanje po hodnicima, maltene jednodimenzionalno. Ne mogu a da se ne čudim tolikom njegovom mirovanju makar, kao i uvek, nešto sa strane planirao. Sve mi je to bilo previše blago.

Tirion je tu da savetuje. Neophodno je da neko Deneris ukaže na postojanje ručne kočnice inače neće biti drugačija od onih protiv kojih se bori, odavno je mogla da ih spali i gotova priča. Naslednici su takođe tema razgovora, jer će nam kako u ovoj tako i narednoj epizodi biti istaknuto Denerisino ubeđenje, zasnovano na rečima Miri Maz Dur, da ne može imati dece. Dok se Deni ovom temom ne zamara, jer još ni krune nema, Tirion, naravno, razmišlja o svemu, pa mu je tako i ova tema došla na dnevni red. Dopada mi se što se ne uzdržava da joj ukaže na greške, kako je i obećao da će činiti kada je postao desnicom. Ma koliko se divio kraljičinoj deci ona mu nisu uticala na moć rasuđivanja, te se ne ustručava da izrazi iskreno mišljenje i rizikuje konflikt s njihovom majkom.

We're screwed..
Iako nisu pogrešili broj, dobili su koga su tražili. Kako se jedan Beli hodač ne ne šeta sam uživajući u čarima zime, našu četu odvažnih sačekalo je sve što je iza zida plavooko i mrtvo. Gendri je, dakle, nakon prvobitnog negodovanja ubacio u petu brzinu ne bi li stigao da pozove Deneris upomoć. Opkoljeni poput Aragornove družine, Džon i kompanija seli su da sačekaju Deni da potpali vatru pod petama mrtvih. Pseto je, ustuknuvši pred prethodnom pojavom ogromnog plamtećeg medveda, rešio da čačne u ledenu mečku, te je stand by mod pao u vodu pod zaleđenim jezerom.

Spas u zadnji čas za šačicu živih ujedno je i wake up call za kraljicu Deneris, prvu svog imena, Olujrođenu.. Da sve ne prođe tako glatko kako se dalo očekivati kada je Denerisino izbavljanje iz nevolaa u pitanju pobrinuće se Noćni kralj lično. Verujem da ni slutio nije da će dobiti prinovu u porodici dok je dokono posmatrao neminovnu pogibiju Džonove družine, ali je priliku iskoristio i brzinom svetlosti upokojio Viseriona. Zmajevi su do tada bili maltene nedodirljivi (počela sam da verujem da je Drogon mačka, gađaju ga već drugi put a njemu ništa). Tragična scena koja me je šokirala kao i sve, ali posle se čovek seti onih silnih jezovuka pa se to nekako izjednači.

Zajedno sa Viserionom na dno potonuše i sve teorije o Tirionu Targerijenu, ali pošto je za zmaja kralj imao plan on se brže vratio no što je otišao. Ujak je spasao nećaka i pogledao smrti u oči. Deni suočila sa istinom Davosovih tvrdnji o Džonovom stradanju za narod dok Noćni kralj je u svoje redove uvrstio upokojenog Viseriona, pribavivši tako i jedno od najboljih oružja u predstojećem ratu (nadajmo se da braća mogu da ga srede).
Otrcanu ragu kralj je zamenio avionom tj. Fiću BMW-om.

 Spasavaj se ko može!
Hvala na čitanju, 
Keti ღ

Коментари

  1. Uživala sam čitajući, jer mi je interesantno da iz drugačijih uglova sagledam epizode serije. Ove godine sam počela sa serijom, jednostavno euforija oko nove sezone oko mene je bila u punom jeku, tako da sam morala da se izbrišem iz ''1% ljudi koji nikada nisu gledali GoT'' i pređem na ovu drugu, više verovatnu stranu.
    Sama nisam toliko analizirala epizode, rasuđivala sam samo na osnovu ,,moćnosti'' scene, što bih ja rekla. Još ako mi se otme neki uzdah, ili rečenica, možda čak i psovka - onda znam da su pogodili u centar. :D
    Sve u svemu, kako vreme prolazi, to ja bolje shvatam zašto je ovo najpoznatija serija svih vremena :)

    Artedu 11: radionica + izložba! | Instagram

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da ti se dopao tekst :*
      Jao treba mene da vidiš kad gledam novu epizodu, uvek je gledam dva puta, prvi put sam prosto previše pod utiskom, pa mi nešto promakne. Poslednje dve epizode su bile naročito inenzivne, pa sam tapšala, gunđala i smejala se.. Seriju sam počela da gledam taman kad je Džon ubijen, eto ti spojlera. :D
      Hvala na čitanju. :*

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi