Top 10_Frank Sinatra Songs

Retki su umetnici čije melodije su mi sinonim za mir, spokoj i meditaciju. Numere Frensisa Alberta Sinatre su poput onih standardnih iz tzv. American songbook žanra, koje su takođe bile sastavni deo njegovog repertoara, postale evergrin, večno popularne. Pri svakom slušanju evocirate emociju jedinstvenog iskustva - prvog slušanja vama sada već drage numere.

Lista je, teškom mukom, sačinjena od sledećih numera:

10)New York, New York


Frenk je obradu naslovne pesme Skorsezeovog filma „Njujork, Njujork“ snimio dve godine nakon što ju je u filmu otpevala Lajza Mineli. Iako nije u pitanju njegov originalni materijal, pesmu sam prvi put čula u njegovom izvođenju, te je takvu i zavolela. Čula sam posle i Lajzu, u duetu sa Frenkom i solo, ali mi je pesma bila i ostala najlepša kada je peva Frenk.

9)My Funny Valentine


Numera koju je 1937. godine po prvi put otpevala Mici Grin u mjuziklu „Babes In Arms“ ubrzo je postala džez standard. U godinama koje će uslediti otpevalo ju je više od 600 izvođača. Verzija koju je snimio Čet Bejker sa kvartetom Gerija Muligana uvrštena je 2015. godine u registar audio zapisa od nacionalnog značaja od strane Kongresne biblioteke u Vašingtonu. Mnoge standarde sam zavolela upravo zahvaljujući Frenku, te mi je njegova obrada i dalje najdraža.

8)It Was A Very Good Year


Pesmu je komponovao i napisao Ervin Drejk 1961. godine, inspirisan budućom suprugom. Sinatra je pesmu čuo na radiju, zaustavio se kraj telefonske govornice kako bi pozvao muzičkog aranžera koji će mu prilagoditi Drejkovu kompoziciju i uvrstio je na svoj album „September of My Years“, te za nju dobio Gremi za najbolji vokalni performans.

7)My Kind Of Town


Stigosmo i do prve izvorne Frenkove numere na listi, snimljene za film „Robin and the 7 Hoods“ iz 1964. godine. Pesma je nominovana za Gremi i Oskara, ali je izgubila obe nagrade koje su dodeljene filmu „Meri Popins“ za pesmu „Chim Chim Cher-ee“.

6)Love And Marriage

Pesma koju sam prvi put čula u uvodnoj špici serije „Bračne vode“, te me samim tim na istu uvek podseti. Ne sećam se kada je serija zadnji put prikazivana na našim malimkranima, mogli bi da je repriziraju, verujem da joj publike ne bi manjkalo. Ipak je Al Bandi u pitanju.

5)Three Coins In The Fountain


Kompozitor Džul Stajn i tekstopisac Semi Kan su pesmu napisali za potrebe istoimenog filma iz 1954. godine iako prethodno nisu videli scenario niti su odgledali film. Pesma je napisana u roku od sat vremena, a narednog dana sa vokalom Frenka Sinatre dostavljena studiju 20th Century Fox. Pesma je nagrađena Oskarom naredne godine.

4)Young At Heart


Zahvaljujući ovom Frenkovom hitu iz 1953. godine film koji je za narednu godinu snimao sa Doris Dej poneo je upravo ime „Young At Heart“, a sama pesma uključena u uvodnu i odjavnu špicu filma. Svoje verzije numere koja je postala pop standard snimili su i Toni Benet, Peri Komo i Bob Dilan.

3)That's Life


Ovde ću napraviti izuzetak i postaviti Barišnjikova u pratnji Sinatre.
Divan je pesma, a ova koreografija savršena.

2)In The Wee Small Hours Of The Morning


Naslovna numera sa Frenkovog albuma iz aprila 1955. godine je setna i melanholična kao i ostale pesme sa albuma koji predstavlja. Omot albuma poslužio je kao inspiracija Setu Makfarlanu za omot albuma „No One Ever Tells You“ iz 2015. godine na kom se našao i Sinatrin basista.

1)Strangers In The Night


Ovo mi je oduvek bila najdraža Frenkova pesma. Sve ostale menjaju raspored shodno raspoloženju, ali ova ostaje uvek srcu najdraža. Numera je izvorno ponuđena grčkoj pevačici Melini Merkuri koja ju je odbila smatrajući da je za nju muški vokal prikladniji. Frenk je za pesmu proslavio 1966. godine i osvojio 3 Gremi nagrade. Verzije za jugoslovensko i nemačko tržište pevao je hrvatski pevač i tekstopisac Ivo Robić.
  • Stigosmo do kraja liste. Iako pesmu „My Way“ nije podnosio ona mu je obeležila karijeru. Koračajući svojim putem postao je glumac nagrađen Oskarom i pevač mnogobrojnih hitova koji su mu doneli večnu slavu - Plavooki, srećan ti rođendan.
Hvala na čitanju,
Keti ღ

Коментари

  1. "Frankie Blue Eyes"! Neprevaziđeni šmeker!
    Kaćo, hvala na predivnom tekstu i mnoštvu činjenica koje, kao i obično, doznajem od tebe. Lista ti je savršena!
    I meni je "Strangers in the night" najdraža, takođe volim svaki standard baš u njegovoj izvedbu, naprosto ima nekakav "mir, spokoj i meditaciju" (savršeno primećeno!) koje prijaju i vode u neko davno, romantično vreme. Sviđa mi se i što "My way" nije na samoj listi, a opet jasno je da ta pesma prevazilazi okvire bilo kakvih rangiranja.
    Baš ću da uživam sad, ionako čim se približe praznici, krećem sa preslušavanjem Sinatrinog božićnog repertoara. Hvala!:)))))))))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E, da, "Love and marriage", dobro si primetila da odavno nije bilo Bandijevih na televiziji, stvarno nedostaju. :)

      Избриши
    2. Hvala mnogo, drago mi je da ti se dopao izbor pesama. Nema ni „My Way“, a ni mnogih drugih koje inače idu u neki best of paket, jer su te uvek na svakoj listi, pa me za slušanjem istih odavno minula želja. „The Way You Look Tonight“ je recimo pesma Freda Astera, snimljena za film „Swing Time“, te je u Fredovom izvođenju najdrađe i slušam. Standardnih pesama je zaista mnogo, svi su ih pevali, tako da je zgodno što možeš naći više kvalitetnih verzija i odabrati onu koja ti je potaman.
      Frenk je i meni instant vremeplov. Juče sam baš gledala neki koncert koji je Frenk organizovao, a sa njim na sceni Din Martin i Semi Dejvis Ml. - slatko sam se smejala. Emisija koju je radio Din Martin takođe je sjajan primer šale i zabave bez vređanja i prozivki koje su danas, čini mi se, polazna tačka svake šale ili opaske. Skrenula sam s puta malo, ali htedoh ovim reći da su ljudi u onim vremenima kada je rasizam, primera radi, bio izraženiji no danas (iako je još uvek prisutan) ljudi zbijali šale na svoj račun bez po' muke i loše namere. Dobra zabava i prijateljstvo je vidna i na sceni i na filmu kada je Frenkov Rat Pack u pitanju.

      Hvala ti na slušanju. :*

      Избриши
    3. *najrađe
      Bandijevi su bili sjajni, i relevantni i danas. Baš gledam seriju „Golden Girls“ iz osamdesetih, iako je u pitanju sitkom teme kojih se serija dotakla su univrezalne i važne i danas.

      Избриши
  2. Divna, divna lista darling baš sma užoivala čitajući.
    Volim Sinatru i prijaju mi njegove pesme.
    New York, New York sam godinama sve više zavolela i pesma koju volim u gotovo svakoj interpretaciji :)
    Svakako se slažem sa brojem 1 ta pesma je definitivno ne prevaziđena. Ja volim njegovu verziju White Christmas, tkaođe obožavam i can't take my eyes off you. Draago mi je da nema My Way ta mi je uvek bila nekako za sahrane pa kad ćujem da je ljudi odaberu bude mi čudno.
    Sjajan post, uživala sam čitajući :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Napišem ceo komentar, kliknem greškom neko dugme i puf, sve nestade. :(
      Drago mi je da si uživala u izboru pesama, „Njujork, Njujork“ volim pesmu, film mi nije ništa posebno, iako su tu Lajza i Robert.
      Meni božićne numere započnu sa Dinovom verzijom Rudofla crvenog nosa, a nastave se sa Sinatrinim The First Noel.

      Hvala na slušanju. :*

      Избриши
  3. Hladno je, napolju kisa pljusti, ja pod cebetom slusam tvoju listu i citam post, samo sto nisam i sneg omirisala! Eto, takve si divne emocije izazvala u meni! Mnogo ti hvala! :)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti mnogo na divnim rečima. :* Kako bi prolongirala atmosferu ostavljam ti link do prošlogodišnje praznične liste pesama:

      https://totallyrandombyc.blogspot.com/2017/01/top-10holiday-songs.html

      Избриши
    2. Sinoc sam sneg mirisala, a od jutros ga ima gde god bacis pogled. Divno! Jos uz muziku sa obe liste - lepseg nema. :)) Hvala jos jednom!

      Избриши
    3. Kod mene ga ima od petka. Ja inače ne volim zimu i sneg uopšte, najrađe bih, poput medveda, prespavala vejavice, hladnoću i sve što ide sa winter wonderland paketom. :)
      Drago mi je da ti se muzika dopala. :*

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi