YouTube_Kanali koje rado gledam

U poslednje vreme primetih da mi kanali posvećeni knjigama više nemaju primat na Jutjubu. Još uvek ih pratim, naravno, samo mi više nisu u centru pažnje. Humor Grejema Nortona i pažnja koju Džon Oliver posveti ozbiljnim, pretežno zanemarenim temama mi uvek privuku pažnju, pa su mi njihovi kanali uvek aktuelni. Amerikanci su u svojim emisijama pretežno fokusirani na politiku tj. Trampa, svi manje-više obrađuju ista dnevna dešavanja,  imaju iste goste, naročito sada, pred sezonu Oskara, te se ja okrećem dvojici Britanaca kod kojih je atmosfera opuštena čak i kada je, u Džonovom slučaju, tema na koju se skreće pažnja ozbiljna.
No, to nije poenta današnjeg teksta.
 
Na ovoj listi je nekoliko kanala čije analize umetnosti i umetnika me uvek razonode i usput mi obezbede pregršt preko potrebnih anegdota i činjenica koje potom skladištim, ni sama ne znam u kom budžaku memorije, ali eto nek' se nađe.
Kanali su sledeći:
  • Polyphonic
Premda je praznična euforija napokon za nama, meni je melodija plesa Šećerne vile još uvek ton zvona na mobilnom telefonu, te bih vam skrenula pažnju na priču o Čajkovskom i nastanku ove, danas svima poznate, klasične melodije koja je ujedno postala i jedna od prvih asocijacija na zimsku prazničnu sezonu. Video snimci u kojima se autor bavi Koenom i Bouvijem, a potom i Merkjurijem su mi je jedni od najdražih na ovom kanalu. Analiza Springstinovog albuma „Darkness on the Edge of Town“ se takođe našla na autorovom kanalu i navela me da proširim plejlistu na kojoj mi se uvek vrte iste pesme The Boss-a. Juče objavljena analiza jednog od prvih konceptualnih albuma, Sinatrin In The Wee Small Hours je takođe odličan. Ko bi rekao da je Sinatra zaslužan za objavljivanje pop albuma na jednoj ploči, pre pomenutog albuma to je bila privilegija koju su imala dela, ozbiljne, klasične muzike.
  • Nerdwriter1
Autor kanala pažnju, prevashodno, posvećuje slikarstvu, poeziji, televizijskim serijama, filmskoj muzici kao i tumačenju samih filmova. Eto, tu je i video o tome kako je i kada nastala slika Edvarda Hopera „Noćne ptice“, koju sam upravo odgledala i koja mi se veoma dopala, kao i sama slika. Shvatila sam da me ovakvi video snimci (vlogovi?) veoma opuštaju i pritom, uvek, nešto novo saznam. Bilo da je reč o delu o kom autor u videu govori ili o samom umetniku koji stoji iza tog dela.
  • The Take by ScreenPrism
Prvi u nizu kanala koji sam počela da gledam, koji je tumačio filmski i televizijski sadržaj bio je tada zvani ScreenPrism. Čini mi se da mi je video o filmu „Bulevar Sumraka“ bio i prvi koji me je naveo da potražim kanale koji imaju sličan sadržaj. Bilo da vas zanimaju pojedinačna tumačenja svih likova iz serije „Prijatelji“, tumačenje kinematografije u filmu „Kum“ ili utisci o novijim holivudskim ostvarenjima, ovo je kanal na kom ćete sigurno pronaći nešto interesantno.
  • CineFix
Naravno, tu je i CineFix. Na ovaj kanal svratim ukoliko mi treba neka filmska preporuka. Autori svojim sadržajem posvećuju pažnju mnogim aspektima koji čine dobar ili loš film, od boje, kinematografije, načina snimanja, kadriranja, emocija koje značajne scene bude u gledaocima do lista sa najupečatljivijom upotrebom muzike, najlepšim uvodnim špicama, kostimima, kao i samim scenama. Šta god da vas interesuje ovde ćete pronaći odgovor.
  • Lessons from the Sreenplay
Lik Džokera je, za sada, najefektniji u interpretaciji Hita Ledžera. Džek Nikolson je godinama ranije odradio sjajan posao u Bartonovom filmu, ali to je ipak Džek, od njega si navikao da očekuješ neočekivano. Sa Hitom to nije bio slučaj. Sa ulogom Enisa del Mara u filmu „Brokeback Mountain“ uspeo je da izađe iz kalupa u koji su zanavek mogli da ga stave njegovi do tada najpoznatiji filmovi „10 Things I Hate About You“ i „A Knight's Tale“, ali glumački potencijal za lik Džokera bio je kec u rukavu koji ga je, možda, naveo na put psihičkog rastrojstva i upisao u filmsku legendu. Iako nisam neki preterani ljubitelj kako DC tako ni Marvel univerzuma, mislima da će Nolanova trilogija, a posebno ovaj film, biti i ostati jedino ostvarenje ove tematike kojima se rado vraćam. To nije bila tema razgovora, ali eto, morala sam reći. 

Elem, Majklov kanal posvećuje pažnju mnogim likovima sa velikog platna koji su drugačiji i specifični. Rediteljima koji su prkosili konvencionalnom načinu pripovedanja kao i tumačenju novijih, ali i nekih od najdražih filmskih ostvarenja.

☆☆☆☆☆

Ovo su samo neki od kanala koje rado gledam. Iako nisam ljubitelj kanala TEDx Talks, kanal TED-Ed ima dobar sadržaj, naročito serijal Why Should You Read u kome govore o Dikensu, Pou i Virdžiniji Vulf, između ostalih. Jedan od zanimljivih kanala je i Vox dok je za smeh uvek prava adresa serijal kanala Screen Junkies - Honest Trailers.

Šta vi gledate na Jutjubu?

Hvala na čitanju,
Keti ღ

Коментари

  1. Iskreno, ne pratim nijedan kanal na Youtube-u. Nemam naviku, vremena, strpljenja, a ne verujem ni da će se to ikada promeniti. Staromodan sam tip, odslušam koju pesmu ili pogledam spot/emisiju, ali i dalje se držim radija, televizije (prvenstveno dokumentarnog programa na RTS 2) i snimaka skinutih na računar. Ipak, tekst je zanimljiv i svakako će mnogima biti informativan.:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni se sve izgleda vrti oko umetnosti. Ovakvi video snimci me baš opuste, i pogotovo ovi koji se bave filmom i televizijom, navode me da i sama detaljnije gledam film i posmatram sve što priču, koja je u centru pažnje, okružuje. O dokumentarcima će i kod mene uskoro biti reči, odgledala sam nekoliko baš zanimljivih. Razmišljala sam da, poput Sare, radim mesečni filmski pregled. Videću do kraja meseca da li ću realizovati nameru. :)

      Избриши
  2. Što da ne, rado bih čitala.:) Radila sam i sama filmski pregled pretprošle godine, nije loša, ni mnogo komplikovana ideja, a podstakne te da malo više i raznovrsnije gledaš (barem u mom slučaju).
    Što se tiče Youtube-a, koliko god zanimljive lekcije bile u emisijama, nekako sam navikla da čitam o svim tim stvarima; otprilike mi kanali dođu kao audio-knjige , nije moj fazon.:)

    ОдговориИзбриши
  3. Bas si me zainteresovala za ove kanale i mislim da cu se pretplatiti na vise njih! :)) Inace, pratim nekoliko booktubera redovno a ovako gledam/slusam (posto nemam mnogo vremena da sedim i gledam pa mi slusanje vise prija dok radim po kuci) i Grejema Nortona, Na rubu znanosti (vise kanala prenosi tu emisiju), i nekoliko nasih humoristicnih kanala poput 24 minuta sa Zoranom Kesicem i PLJiZ. Tu su i dokumentarci sa RTS2 sa njihovog kanala, tako da je kod mene sareno. :D Ali, nisam znala za ove koje si pobrojala i pocecu i njih da pratim. :) Pored knjiga, obozavam i filmove i serije! Hvala ti puuunoo! :)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da ti se dopada izbor kanala, nadam se da ćeš pronaći nešto interesantno. Uglavnom nisu dugi video zapisi, pa ne oduzimaju mnogo vremena, a i mogu da se slušaju u pozadini, nije nužno ispratiti video. :)
      Pratim i ja Kesića i PLJIŽ, volim i program trećeg kanala RTS-a. Na drugi, nažalost, uvek zaboravim iako znam da imaju kvalitetan sadržaj.

      Hvala ti na čitanju! :*

      Избриши
  4. Hvala ti na preporuci ja sam jako navučena na youtube , ali gledam uglavnom gluposti , pa uleti tu i tamo i nešto pametno. :) Baš ću pogledati ovaj kanal sa slikarstvom , jer ne znam ništa o toj slici, a volim tako te dokumentarce o slikarstvu. :) Moram da se složim za Džokera jako je genijalan u tom filmu. Ja sam negde čitala šta je sve radio da se pripremi za ulogu i da su mnoge kultne scene zapravo bile Heathova imptovizacija. Sećam se kako su svi bili skrhani kada se ubio ,mada ja tada nisam znala ko je on uopšte , ali sad mi ga je baš žao.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da ti je neki od mojih predloga interesantan. :) Šta sam ja sve gledala na Jutjubu, razne knjiške kanale, pa brojne talk show emisije.. Sada sam to svela na Grejema Nortona, Džona Olivera i Trevora Nou, ostali me strašno zamaraju. Video eseji u kojima se rade analize pesama, filmova - umetnosti generalno, su mi uvek interesantne. Naročito nakon što, primera radi, neki film odgledam, često mi autori tih eseja ukažu na deo filma, neki detalj, na koji prilikom gledanja nisam obratila pažnju.
      Da, Hit je dao sve od sebe i to se zaista vidi. Full method, što bi se reklo.

      Hvala na čitanju. :)

      Избриши
    2. Da i ja bih trebalod a smanjih malo youtube gledanje na samo ono u čemu zaista uživam ili da gledam više edukativnih stvari zato mi se baš dopadaju predlozi . :)

      Избриши
  5. Ja uglavnom gledam knjiske janale jos uvek, ali volim da gledam i o poliglotama i istoriji. Pomocu yt , trudim se da ucim strane jezike, posebno ruski, tako da pratim par njihovih kanala o knjigama, istoriji, crtanju... ( Cao, ja sam Dusica iz Cacka 😁)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dobrodošla Dušice. :)
      Ja sam knjiške zapostavila u poslednje vreme, ali uz analize, video eseje, filmova i muzike i dalje mi je fokus na umetnosti. Ja sam naučila španski uz serije gledajući ih nekih dobrih 10 godina. Turski sam batalila, a ruski slušala 120 epizoda u nekoj seriji, pa i njega zaobišla. :)
      Hvala na čitanju.

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi