Tune of the moment_no. 17

Ovo je, kao što bi rekao naslov bloga, totalno nasumičan tekst. Dođe vreme da vaskrsnem ovu muzičku svaštaru, nije je bilo više od godinu dana. Izvođač čije numere sam najviše slušala bio je Lenard Koen, savršena dnevna doza melanholije - ovakav plan i program ne nameravam menjati u skorije vreme. Naravno, nije Lenard jedini izvođač kog sam slušala sve ovo vreme od kad rublike nije bilo, on je bio osnovni sastojak moje muzičke salate.
  • Ostali sastojci su:
10)Nina Simone - I Shall Be Released

Može se reći da sam napokon odslušala nešto Dilanovo, i to u izvođenju Nine Simon. Takođe, napokon sam odgledala prvu sezonu serijala „Američka kriminalna priča“, Rajana Marfija, koji se bavi suđenjem O. Dž. Simpsonu za ubistvo supruge Nikol Braun Simpson i Rona Goldmana. Preporuka za sve koji još uvek nisu stigli do ove serije, jer su ostali zatrpani pod teretom liste nekih novijih ostvarenja koja su se samo gomilala.

9)Simon & Garfunkel - El Condor Pasa

Ustanovili smo odavno da sam permanentno zaglavljena u svetu nekih prastarih melodija, ova godina neće biti izuzetak. Jedino što će biti novo jeste lutanje i istraživanje opusa bendova i izvođača koji su mi do sada bili "strani". Jedan od njih je i ovaj retro dvojac, Pol Sajmon i Art Garfankel. Dve numere koje sam do sada znala bile su one koje su obeležile Hofmanov proboj na zvezdano nebo Holivuda, u filmu „Diplomac“. No, tu je ova numera koja će izvesno vreme biti novi član, u Eustahijevu tubu, već utabane plejliste.

8)Johnny Cash - God's Gonna Cut You Down

Za 99% Džonijevih pesama koje sam ja čula kriv je, naravno, Hoakin Finiks (dajte mu Oskara, aman) i film „Hod po ivici“. Istini za volju te numere rađe slušam u Finiksovom no u Kešovom izvođenju. Ovu numeru iznad sam čula na Instagramu i eto kiseli se na plejlisti već nekih mesec dana, ritam mi je, još uvek, fantastičan.

7)Carly Simon - You're So Vain

Ostajemo u retro vodama. Kad god ovu pesmu čujem ne mogu a da se ne setim filma s Kejt Hadson i Mekonahijem. Inspiracija za najveći hit Karlijeve je, donekle, uvek bio misterija. Jedino sigurno je da je Mik Džeger prateći vokal. Nagađalo se potom da je pesma upravo njemu posvećena, pa potom Bouviju, ali se naposletku ispostavilo da je delimična inspiracija bio Voren Bejti - koji je usled taštine pomislio da je glavna zvezda hita. Međutim, Karli tvrdi kako voli da održava ovu, sada prastaru, misteriju na životu, te da su joj, pored Vorena, inspiracija za tekst bili još dvojica muškaraca.
P.S. Dok ovo pišem za divno čudo na TV-u (kanal Nova) ide upravo pomenuti film i što je još bolje ova pesma koju pevaju Kejt i Metju. Jeziva slučajnost, prikladna samo za noć veštica.

6)Elton John - Goodbye Yellow Brick Road

U godini pred nama, Elton Džon je na oproštajnoj turneji krštenoj upravo imenom ove pesme. Taron Edžerton je nominovan za Zlatni globus za rad na "ulozi" Eltona Džona, pre će biti na predanom oslikavanju Eltonovog lika u svet kinematografije. Zaista se nadam da će ga i osvojiti, Eltonov život je na filmu dobio bolji, verodostojniji, tretman od Fredijevog čak i pored blještavila koje Eltona neminovno prati. Da, „Rocketman“ je bolji film no „Bohemian Rhapsody“ - niko me ne može ubediti u suprotno.

5)Dire Straits - Money For Nothing

Kad god pustim neki klip Live Aid-a redovno zalutam i do ove pesme. Gitara je tome dovoljan i ključan povod. Neke pesme će zaista da žive večno, u to nema sumnje, a koncerti iz davnina kao što je gore pomenuti udenut na stadion Vembli je legendaran, a nije prešao ni petu banku. Kad tome dodaš plemeniti cilj, ne treba ti ništa više. MTV je odavno propao, ali zahvaljujući gitari ova pesma nikad neće.

4)Louis Armstrong - A Kiss to Build a Dream On

Malo trube nije na odmet, isključivo Luisove doduše. Ova melodija mi je u ovo vreme praznika uvek na repertoaru, ne znam zašto, ali nekako prosto idu jedno uz drugo. Praznici i jesu vreme idile, snova i planova. A ova pesma je pre svega slika idile u najavi, čežnja za ostvarenjem još uvek ne sanjanog sna.

3)Gilbert Bécaud - Nathalie

Šta toliko posebnog ima u ovoj numeri, ne bih znala da vam kažem. Slušam je mesecima sa istim guštom. Verujem da je kratka priča stavljena u okvire četiri minuta i pet sekundi. Tekst do sada već znam kao pesmicu, iako francuski ne razumem. Gugl mi je, pri prvom našem "susretu", predočio o čemu je reč, sve do poslednjeg slovca, potom je spoj reči i melodije oslikao priču o Natali i Crvenom trgu.

2)The Beatles - While My Guitar Gently Weeps

Da, ovo su liverpulske bube i da, ostavljam vam ovde dva videa za istu pesmu. Ovo je pre svega Džordžova pesma i napokon zaključih da mi je ona od Bitlsa i najdraža. Love Me Do je prva njihova koju sam čula i zato je posebna, ali ova definitivno zauzima prvo mestu. Na snimku levo na istoj bini imate Džordža, Ringa, Kleptona, Eltona Džona i Fila Kolinsa, između nekoliko meni stranih, dok su na drugom Ringo, Klepton i Makartni u pratnji Džordžovog sina. Obe interpretacije pesme su posebne, naročito kad se uzme u obzir Harisonova i Kleptonova prošlost.

1)Dr. Seuss - You're a Mean One, Mr Grich

Priznajte, ovom song twist-u se niste nadali. Gde sam ja bila kad sam tek sada upoznala famoznog Grinča?! Pesmicu neprestano pevušim, priča je simpatična i sa današnje, odraslije, tačke gledišta razumem kako nekom te praznične euforije može biti preko glave. Ja sam pretežno svake sezone Grinč negde do 25. ili 26. decembra, kukam, gunđam, mumlam, kolutam očima, frkćem i zanovetam. Smirim se tek kad božićno jutro osvane. Gledala sam i „Božić Čarlija Brauna“, uz Grinča mi deluje kao nešto što danas ne serviraju deci, tmurnije i potištenije, ali naposletku optimistično. Da, tmurnije i od Elzinog zamrzavanja rođene sestre.

✩✩✩✩✩
Stigosmo do kraja muzičkog šarenila. Želim da vam euforija praznika što duže, ali umereno, traje. Da vas zaobiđe svaki Grinč, još jedan je Božić pred nama - čuvajte svoje jelke.
Hvala na čitanju,
Keti ღ

Коментари

  1. Zar je već prošlo godinu dana od prethodne plejliste? Obižavam tvoje "džuboks" priče. Tačno mogu da zamislim da se sve ovo pretoči u kakvu radijsku emisiju od sat-dva, sa ovako finim trivija-intermeco odeljcima. Ne samo što se kod tebe podsetim nekih dragih, starijih numera, nego otkrijem bar duplo više, pesama i činjenica o njima.:)
    Nažalost, iako sam Karli prvi put čula na VH1, od filma mi je takođe prva asocijacija Kejt Hadson kako pripito falšira z'inat Mekonahiju....mnogo bolja asocijacija je Hoakin kao Džoni Keš!
    E, reče mi i Sara da je "Rocketman" bolji od "Rapsodije" i da će mi se garant baš, baš svideti. Ja joj verujem, iako još neko vreme neću imati gde da odgledam, ali biće. Ide na "202" nedeljom emisija "Jeste li slušali ovaj film?" i baš se poslednjih mesec dana "drogiram" Eltonom.
    E, meni je prva "Natali" bila verzija Đorđa Marjanovića!:) Zahvaljujući njegovim i Stojnićevim prepevima francuskih šansona, problema sa tekstovima nije bilo ni pre nego što sam sama krenula da "parlam".
    Grinč! I poenta!:*
    (eto, baš sad gospodin badnjak "sedi" pored mene, a jelka je u drugoj sobi)

    ОдговориИзбриши
  2. E, da, imam i ja priču o Grinču (skučajno ispade rima!), tačnije, kako sam ga "upoznala": PRVO, "Sam u kući 2" i jezivi recepcioner. Onda, u sitkomu "Just shoot me", koji obožavam, pre nekih deset i više godina, božićna epizoda gde prgavi Denis Finč, jedan od zaposlenih, pokušava da sabotira proslavu kolegama iz redakcije. I baš su na ovu pesmicu aludirali, sa fragmentima crtaća.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Prošlo je i zapravo više od godine, proverih. :) Dobra ideja, ja bih takvu emisiju, prepunu trivije, rado slušala. Kejt i ta predivna žuta haljina. Kad smo kod Hoakina, baš su juče kamere zabeležile susret Keša i Džun (Ris). Taron je dobio nagaradu za "Rocketman"-a, i Elton za pesmu iz filma. Meni je on divan omaž Eltonovom liku i delu. O kostimografiji da ne pričam, šljašti i sija istom merom.
      Nisam znala da je Đorđe prepevao "Natali", baš ću odslušati. Hvala ti na informaciji.

      "Just shoot me" nisam gledala, ali sam naslov obećava. Javljam utiske kad odgledam. Mrgudi su meni uvek interisantni, kako starim pogotovo. :) A Grinč, mrgud nad mrgudima. :) Pesmu je otpevao i naraciju filma uradio Boris Karlof, prvo Frankenštajnovo čudovište (adaptacija iz 30ih).

      Hvala ti na čitanju i slušanju. :*

      Избриши
    2. Jedva čekam taj film! Skinula sam ga, kao i "Džokera", "Džudi" i nastavak "Maleficent", nek' stoji u rezervi. Kad brat otputuje u pečalbu, imaću bar malo više kompjutera za sebe uveče, taman kao odmor.:)
      E, jeste, kod mene obrnuto: mislila sam, kao dete, da je ta Đorđeva verzija jedina.
      E, "Just shoot me", iliti "Slobodni strelci" je pre deset godina emitovao "FOX life", a na onom mom tekstu o naj-sitkomima je visoko treće mesto, odmah iza "Prijatelja" i "Bračnih voda". Odličan!:)
      http://alittlerunaway.blogspot.com/2016/07/nasmesite-se-molim-najbolji-sitkomi.html

      P.S. Ne zaboravimo Skrudža!:)
      E, Karlof, stvarno? Idealan izbor!
      Hvala tebi.:*

      Избриши
    3. Dobro me podseti na nastavak „Maleficent“, prvi mi je bio ok. Ja ću se prvo posvetiti filmovima „Parasite“ i „The Farewell“, iz prošle godine. Da se maknem malo od američke produkcije. Posle me čekaju Sofija Loren u filmu „Dve žene“ i Marčelo Mastrojani u adaptaciji Kamijevog „Stranca“ (koji moram opet da pročitam, trenutno mi društvo pravi sjajni „Mit o Sizifu“, tačno mi dođe da podvučem svaku drugu rečenicu).

      Čitam ja taj tvoj tekst sada i opet mi se gledaju „Otvorena vrata“, ta serija je suvo zlato - vremenom joj kvalitet i poenta postaju sve jači. O Ebenizer, uvek se za njim setim i Ljutka iz „Snežane i 7 patuljaka“, nema neke praznične veze, ali valjda me jedan mrgud asocira na drugog. Inače ne volim taj Diznijev film, baba mi je strah iz detinjstva (kao i Hofmanov kralj miševa), ali scena u kojoj Ljutko gunđa dok se ostali ribaju za večeru, pa posle i njega ožuljaju, mi je uvek urnebesna. Kao i onaj jadni jelen koji zapinje kad ga natovare prljavim vešom.
      Da, od Karlofa nema boljeg. :)

      Избриши
  3. Srecan Bozic, ja moram da priznam da se pomalo osecam kao Grinc danaas. haha :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I da nisam ocekivala tu pesmu mnogo je simpaticna moram da odgledam taj crtani o Grincu nisam ga nikad gledala, a ima i nova verzija. :D

      Избриши
    2. Srećan Božić! Ja ti ne preporučujem novu adaptaciju, pre svega - pesma je uništena i nekako "modernizovana". Zvuči užasno..

      Hvala na slušanju. :)

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi