Tune of the moment_no. 18

Januar, davno prošlo vreme. Mnogo toga smo pregrmeli, nekoliko dana nas deli od polovine godine koju smo pozdravili sa mnogo optimizma i nade. Očekivali smo svojevrsnu eru džeza, veselje i radost. Zaboravili smo pritom da je toj radosti prethodila pandemija, a ako baš posmatramo udžbenik istorije sve što nam preostaje jeste da se nadamo da nas na kraju decenije koja će tek otpočeti neće sačekati Velika depresija. Sve u svemu, naša nulta samoizolaciona sezona je gotova - svet je stajao, vreme je neminovno letelo.

Zimska plejlista ustupila je mesto prolećnoj, ali to ne znači da primat imaju neki veseliji ritmovi. Večiti melanholičar se tek sporadično prodrma nekim đuskavcem, pa se potom spokojno vrati svojoj radnoj, baladičnoj, verziji.
  • Neki od sastojaka muzičke svaštare su:

10)Judas Priest - Dimonds and Rust

Kao i uvek, krećemo od obrade. Slušala sam pesmu i u originalnom izvođenju Džoun Baez, ali mi je ova akustična verzija sa Robovim fantastičnim glasom glavna zvezda plejliste. Bend je snimio i verziju koja više priliči njihovom muzičkom žanru, ali mi ona ovom prilikom pada u drugi plan. Da mi je neko rekao da će mi se pesma o Dilanu ušunjati na muzički repertoar, ne bih mu verovala.

9)Leonard Cohen/Adam Cohen - So Long, Marianne

Kud ja, tu i Lenard. Pesma sa prvog albuma i danas je jedna od njegovih najpopularnijih numera. Inspirisana je romansom sa Marijanom Ilen koju je upoznao na ostrvu Hidra, 60ih godina. Nedavno sam naišla na snimak koncerta u njegovu čast, među izvođačima su se našli Sting, Elvis Kostelo i Lana del Rej, a njegov sin Adam otpevao je ovu numeru i dodao očeve reči, upućene Marijani u julu 2016. godine kada je saznao da je ona na samrti:
Well Marianne it's come to this time when we are really so old and our bodies are falling apart and I think I will follow you very soon. Know that I am so close behind you that if you stretch out your hand, I think you can reach mine. And you know that I've always loved you for your beauty and your wisdom, but I don’t need to say anything more about that because you know all about that. But now, I just want to wish you a very good journey. Goodbye old friend. Endless love, see you down the road.“
Koen je preminuo u novembru iste godine.

8)Damien Rice - Cheers Darlin'

Ljosin roman „Avanture nevaljale devojčice“ me nije oduševio, ali me je podsetio na ovu i narednu pesmu koje su mi potom postale muzička podloga za romansu koju je autor osudio na propast. Drago mi je što, primera radi, Murakami sam napravi plejlistu za svoje naslove pominjući numere koje su bitne za atmosferu koliko i sama priča, ali isto tako volim kada me neko delo asocira na pojedine pesme koje dugo nisam čula.

7)One Republic - Love Runs Out

Šest godina kasnije, a ja još uvek ne mogu a da se ne mrdnem kada ova numera krene. Ona je i više no prikladna za Ljosinog večito zaljubljenog protagonistu, koji je voleo nevaljalu devojčicu do poslednjeg daha.

6)The Beatles - Michelle

Malo Bitlsa nije na odmet. Ne bih bila u stanju da sastavim listu njihovih omiljenih numera, ali se oni sporadično zateknu na trenutnoj muzičkoj plejlisti. Sa svakim pojavljivanjem neka druga numera zadobije više moje pažnje, pa bend nikad ne gubi popularnost.

5)Michael Kiwanuka - Cold Little Heart

Nisam ponovo odgledala seriju „Big Little Lies“ niti nameravam, ali pesma je nešto drugo. Njoj se rado vratim.

4)Imagine Dragons - Natural

Kad god slušam neku pesmu benda One Republic uvek dođem i do benda Imagine Dragons. Ne umem da ih razdvojim iako ovi potonji imaju više numera koje su mi drage.

3)Sarah Brightman & Antonio Banderas - The Phantom of the Opera

Neminovno je da na moju plejlistu svakog meseca zaluta minimum jedna numera iz nekog mjuzikla, povratnički poput Leonarda Dikaprija. Ovog puta je to učinila naslovna pesma Veberovog „Fantoma iz opere“. U ulozi Fantoma našao se Banderas dok je Sara Brajtman, izvorna i za mene jedina Kristin, maestralno otpevala visoke note koje su je proslavile. Zašto je Batler bio Fantom u adaptaciji? Meni je ova kombinacija mnogo emotivnija..

2)Lesley Gore - You Don't Own Me

Revolucionarna numera iz 1963. godine, vreme u kom je na šablon savršenih supruga i domaćica počeo da utiče drugi talas feminizma. Obrada je, uz sav trud, za mene samo bleda kopija.

1)Queen - I'm Going Slightly Mad

Za sam kraj tj. početak liste, pesma čiji naslov je savršen opis karantinskih dana. Nedavno sam opet odgledala koncert sa Vemblija. Zahvaljujući vremeplovnoj magiji koja krasi tehnologiju, za vreme samoizolacije moguće je uživati u muzici benda koji se nikad više neće okupiti u svom izvornom sastavu. Atmosfera i emocija nastupa živa je i danas.

✩✩✩✩✩

Stigosmo do kraja plejliste. Koje pesme su obeležile vaš karantin? Da li ste slušali vesele ili melanholične numere?

Hvala na čitanju,
Keti ღ

Коментари

  1. Ih, Katarina, pa nemoj biti pesimista. Lepo rekoše da Srbiju neće pogoditi nova Velika depresija, jer ćemo mi, dok se svet bude oporavljao od pandemije, imati "najvišu stopu ekonomskog rasta" u (najmanje) Evropi! Ne zaboravi da živimo u zlatnom dobu, to ni za vreme Tita nije bilo ovako prosperitetno, šta nam može korona, haha...

    Malo satire nije naodmet. Srećan prvi ne-vanredni (redovni?) dan. :)
    E, jesi me našla sa ovom plejlistom:* i zato ću (ako ne zamera) malo da komentarišem, kad se već srećno vratih muzičkom piskaranju poslednjih nekoliko nedelja.

    Ne znam jesi li i ti kao dete jela "Jafu" izokola: prvo spoljne delove, a "pomorandžastu" sredinu ostaviš za kraj? (isto važi za "Noblice")
    Kod menieje sad bio obrnut slučaj, krećem iz sredine jer su me početak i kraj bacili u dilemu. Rob! Fredi! Pa, nema dalje...:)
    Odlična stvar sa tvojim listama je što nikad ne znam dobar deo stvari,tj. čujem ih po prvi put i tako stalno naučim, otkrijem novo. Kao kad slušam radio.
    Recimo, Demijen,Kivanuka ili br.2 (naravno,odmah izguglah i obradu).
    Od "One republic" znam u vrh glave dve pesme, one koje i svi ostali znaju (All the right moves, Counting stars, možda još neku) i nemam pojma zašto se ne upuštam više u njihov opus, kad mi se ovo što sam čula baš sviđa. Isto važi za "Imagine dragons". To je, otprilike, kao sa knjigama: klasici ili savremena produkcija, tamni vilajet. Kome god dala prednost, nešto gubiš.

    Koen i njegova Marijana....:(
    E, vidiš, uverena sam da su "Bitlsi" od onih bendova koje ću ja tek, natenane, izgustirati. Svih ovih godina se tražimo i čekamo povoljan trenutak. Sve više mi prijaju kako matorim.
    Nisam znala za ovaj duet Banderasa i Sare! Slažem se, i meni je ona jedina Kristina, ali moram priznati da sam (koliko god volela Antonija) na Džerarda slaba još od tinejdžerskih dana. Sećam se kada je "Fantom iz opere" izašao, negde u to vreme odgledam i "Atilu", "Lara Kroft" i nema dalje, meni je taj čovek magnet. Ima nešto životinjsko u njemu.

    Na kraju, reših se da prvo ide Fredi (savršen, ali SAVRŠEN naziv pesme za doskorašnje stanje duha!), pa "Judas". Meni je Džoanina verzija svakako mnogo emotivna (što je i prirodno), ali njihova obrada mi je, uh, baš ubitačna. Posebno verzija uživo. Na onu moju listu sam stavila studijski snimak, ali definitivnobi svako ko se dvoumi valjalo da posluša koncertno izvođenje.
    Hoće li biti treća sreća da ih konačno ne propustim u Srbiji? Daće Bog (metala)!

    Hvala ti, odlična lista. :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Satira je uvek dobrodošla, naročito u ovo naše, zlatno, doba. Srećan nam povratak ala Dikaprio.

      Ja sam jafu jela normalno, ali sam mančmelou delila i uvek prvo jela fil s glazurom, a potom biskvit. Drago mi je što su moje plejliste za tebe poput radija, meni često Jutjub otkrije nešto novo, a pokupi se dosta pesama i iz filmova i serija. Da, slažem se. Kome god da daš prednost nešto dobro ćeš preskočiti, a ova dva benda su stvarno dobra. Doduše, ja ih slušam s vremena na vreme, kad zapnem za neku numeru slušam je dok mi se ne smuči.

      Sjajan je taj koncert za Koena, iako je Sting, po meni, bio loš izbor za pesmu „Dance Me To The End Of Love“, ali je zato Lana del Rej bila savršen izbor za pesmu „Chelsea Hotel No. 2“ koju je otpevala u duetu s Adamom.

      Ti ćeš se, vremenom, privići i uživati u muzici Bitlsa, ali ja nikad neću biti ljubitelj Džegerovog benda. Slušam numeru, dve svake prestupne godine i to je sve.. Slažem se za Batlera, bio je dobar tandem s Emi (još uvek ne verujem da je ona u filmu imala valjda 16 godina). Međutim, ovaj Banderasov performans mi je bio baš potaman. Inače, adaptaciju nisam gledala skoro 5 godina.. Mogla bih ga odgledati.

      Fredijeva pesma mi je najbolji izbor za opis karantinskih dana.
      Emotivna je verzija Baezove, i danas je divno peva, ali mene je ova Robova akustična verzija fascinirala. Savršeno im pristaje, iako je tiša i mirnija. Evo i friškijeg performansa Baezove:

      https://www.youtube.com/watch?v=xZGNTT6dKB8

      Hvala na slušanju! :*

      Избриши
  2. Haha, baš htedoh da napišem kako su mi Džeger & co uvek bili draži od liverpulske četvorke, to ti je kao ona podela Mejden-Metalika, Zvezda-Partizan, Dugme-Čorba: naučiš s vremenom da voliš, ili barem ceniš one druge, ali ko te "zavrbuje", taj te ima zauvek.:)
    Banderas me ovde oduševio. Dvaput sam odgledala snimak u cugu! Znala sam da dobro peva, ali ovde je baš na visini zadatka. Prijatan glas, neodoljiv naglasak, dobra scenska pojava. Bilobi ga zanimljivo videti u postavci celog mjuzikla.Dobar!:)
    Zaboravih da naglasim koliko me zabavio spot "Queen"-a. Hoćemo li malo o Fredijevim beskrajnim talentima? Svaki put me iznenadi otkrivanje nekog novog, imao je tako zapanjujuće sveprisustvo pred kamerom. Takav se jednom rađa....
    Istina je, "You Don't Own Me" može biti feministička himna i dan danas. Odlična poruka.
    Oko druge verzije pesme za Dilana, sviđa mi se što su "Judas" izbacili neke delove teksta, kao onaj o očima plavim k'o crvendaćeva jaja ili tako nešto...svidela se njoj obrada, inače.Baš sam čitala neki intervju gde se Rob sećao tog susreta na Live Aid-u i kako je imao frku od njene reakcije.

    Hvala tebi!:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, da. Banderas je na nivou. Bilo bi interesantno videti ceo mjuzikl u kom je on Fantom, pesma „Music of the Night“ bi bila sjajna u njegovom izvođenju. Fredi. multitalenat i Halfordov idol. Meni su ti kasniji spotovi teški za gledanje, uključujući i ovaj. Poslednji je svakako najteži, a i „The Miracle“ mi je, iako simpatična ideja, nekako težak, jer je tu početak kraja.

      I meni se dopada što su malo prekrojili tekst, suština je ostala, ali vidi se da se bez pojedinih strofa može. :) Drago mi je da joj se dopada obrada, Robov performans je odličan, suptilan i grandiozan istovremeno.

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi