Čitajmo žene

Znam, u prošlom tekstu sam rekla da nisam osoba od plana i programa. Samim tim, postavljanje fiksnih smernica za čitanje, bilo na mesečnom ili, drastičnije, godišnjem nivou mi se svede na puku želju, retko (zaista retko) kada postane realizovana zamisao. Međutim, to me ne sprečava da, kao i svakog januara, nešto osmislim.

Nisam htela da ponavljam propali projekat od pre dve godine (x), sa pomenute liste jedva da sam dve knjige pročitala. Istina, bio je to odličan plan, ali je, kao i mnogi pre njega, spektakularno propao.

Ove godine mi je ideju za tradicionalni januarski knjiški "plan" (navodnici su tu zbog sumnje u njegovu realizaciju, naravno) dala Slavka, čiji tekst sam čitala u trenu dok sam sastavljala listu najboljih knjiga u prethodnoj godini, i lamentovala nad svojom nesposobnošću da ispoštujem prošlogodišnji tekst u kom sam sebi obećala da ću obavezno pročitati pet knjiga. Da, ni to nisam uspela. Nije kriva godina per se, ali sam prosto skrenula u nekom drugom pravcu diskutabilnog literarnog kvaliteta. Ko bi kolutao očima nad knjigama Ketrin Arden da sam čitala, recimo, Drajzera? Verovatno niko, jer trilogiju Ardenove svi hvale.
(sleže ramenima na ruskom)

Dakle, u pitanju su knjige koje su napisale žene. Odgovarajući na ovaj izazov izabrala sam sledeće naslove:

1)Roman o ženskom prijateljstvu

Nemam nameru da čitam tetralogiju Elene Ferante. Gudrids mi je dao nekoliko dobrih predloga koji mogu da odgovore na ovu temu, a ja sam, neodlučna, izbor suzila na ova dva naslova. Da li ću ih pročitati oba ili ću se opredeliti za jedan od njih, videćemo. Oba sam ionako planirala da čitam, stoje kako na polici (Žaklin) tako i na TBR listi (Nela). Sali Runi i njenom romanu „Razgovori s prijateljima“ želim više sreće drugi put. Imala sam i taj roman u vidu, ali s obzirom na činjenicu da su mi „Normalni ljudi“ bili draži na ekranu nego na papiru, od čitanja Salinog prvenca sam, ovom prilikom, odustala.

2)Autorka sa prostora nekadašnje Jugoslavije

Pored Svetlaninog i Julijaninog romana, nameravam pročitati i „Forsiranje romana reke“, Dubravke Ugrešić. Nadam se da će mi šaka pasti i roman „Kozje uši“, Vladislave Vojnović, o kom sam čula samo reči hvale.

3)Knjiga poezije

Poezija Maje Anđelou i/ili Emili Dikinson, jer poezija Silvije Plat i ja nismo u ljubavi.

4)Afrička književnica

Biće to neki od romana Čimamande Ngozi Adiči. Da, znam da nije jedina književnica afričkog porekla, ali eto - nje sam se jedine setila.

5)Memoar ili biografija

Čitanje trećeg toma autobiografije Maje Anđelou mi je obavezno štivo za ovu godinu, potom ću preći na četvrti „The Heart of a Woman“ (koji nikako da stigne).. Mogla bih neprestano pratiti Majine zgode i nezgode, životna priča joj je intrigantna, a stil pisanja topao i filmičan. Međutim, teram sebe da ih baš ne pročitam sve u cugu, već svaku čitam polako i gustiram. Doduše, to što ja njih meračim ne daje Bezosu i njegovom Book Depository-ju za pravo da odugovlače sa brzinom slanja svake naredne knjige. Bregzit i kovid, sve ja to razumem - pošta nije golub pismonoša već puž golać. Desiće se, verujem, isto što i prošli put - kad se "naoštrim" da pišem mejl i kukam, knjiga će stići.

Setila sam se da mi, godinama, na polici stoji memoar Džanet Vols. Red bi bio da ga pročitam.

6)Roman čija je protagonistkinja starija od 50 godina

Svake godine sebi obećam da ću (napokon) pažnju posvetiti liku i delu Virdžinije Vulf. Ova godina nije izuzetak, Klarisa Dalovej će dobiti novu priliku da mi se dopadne. Knjizi ću morati da se posvetim ubrzo, dok još imam koncentacije i elana. Znam samu sebe dobro, Virdžinija nije autor kog bi čitala u decembru, on je sam po sebi dovoljno haotičan.

Pre dosta godina sam, uz memoare Džanet Vols, u biblioteku uvrstila i naslov „I dalje Alis“, koji je sve do sada bio u zapećku. To je onaj momenat kad znate da knjigu posedujete, ali niste u mogućnosti da se setite gde ste je zadenuli. Ne mari što sam nedavno pretresla celu i rashodovala deo biblioteke -Bili će morati da kopa..

7)Roman čija se radnja odvija na 2 kontinenta

Trenutno ne mogu da se setim nijednog naslova. Ukoliko mi odgovor ne "sine", prepisaću ga od Slavke - neće mi zameriti.

8)Roman o hrani/kulinarstvu

Knjiga koju sam nameravala, ali nisam pročitala prošle godine - „Kao voda za čokoladu“, Laure Eskivel. Drugih knjiga o hrani nema na mojim policama.

9)Triler ili detektivska priča

„Iščezla“ i „Mračna mesta“ mi godinama stoje na polici. Verovatno ću izabrati jedan od ta dva naslova Džilijen Flin. Za čitanje prve mi još uvek smeta Ben Aflek, kad god se knjige setim eto i njega. Scenario koji mi uopšte nije mio. Znam da je i druga knjiga ekranizovana, ali film još uvek nisam gledala. Tu je i najpoznatiji naslov Lijen Morijarti, čeka na TBR-u odavno. Ako mi sve ove kombinacije propadnu, ili na tren postanu previše mračne, tu je uvek Agata. Red je da se iskupi za „Nesreću nevinih“.

10)Zbirka kratkih priča autorke iz Azije

„Where The Wild Ladies Are“, Aoko Matsuda.

11)Književnica koja je dobila Nobelovu nagradu

Toni Morison i Sigrid Unset. „Voljena“ i „Proleće“.

12)Debitantski roman objavljen u 2020. godini

Nije da me interesuje, ali bih volela da znam da li sam sposobna da prilikom čitanja romana „Moja mračna Vanesa“ odmaknem dalje od 5. strane. Prošle godine nam nije išlo. Ukoliko i ove bude ista situacija, neću štediti reči kada je budem "hvalila". Drugi naslov je tu kao neka rezerva, ako mi se prvi zgadi, roman Dolanove sigurno ne može biti gori.

13)Latinoamerička autorka

Neka bude Izabel Aljende. Čekaju me čak dva romana između kojih mogu da biram - „Kuća duhova“ i „O ljubavi i senci“.

14)Roman naučne fantastike

„Leva ruka tame“, Ursula K. Le Guin

15)Knjiga vaše omiljene autorke

Da me pitate koji mi je omiljeni autor ni trepnula ne bih, odgovor bi stigao u trenu. No, ovde sam već morala da razmišljam. Još uvek nemam definitivni odgovor, prosto nisam dovoljno spisateljica čitala da bih mogla da izaberem jednu. Trenutno mi je najdraža Maja Anđelou, a do kraja godine ko zna šta će biti. Majin stil mi, sada, najviše prija.

16)Roman duži od 400 strana

„Alijas Grejs“, Margaret Atvud. Trebala sam je čitati prošle godine, ali taj plan je prop'o.

17)Roman ili knjiga o ekologiji

Osim knjiga Maje Lunde, ništa mi drugo ne pada na pamet.

18)Roman sa queer protagonistima

„Bunar samoće“, autorke Redklif Hol.

✩✩✩✩✩

Nadam se da će, za razliku od prethodnih, ovaj izazov da zaživi i u praksi, a ne samo (optimistično) na blogu. Nisu problem knjige, već moja tendencija da čitam shodno raspoloženju, te da, pre svega, planove krenem da rušim čim ih skujem. Držite mi fige.

Hvala na čitanju,

Keti ღ

Коментари

Постави коментар

Popularni Postovi