Međ javom i međ snom


Podsvesno.
Trenutno.
Plod mašte i fragmenata realnosti.

Kada se spoje nastaje san.
Češće prijatna pojava nego košmarna, san aktivira naš mozak i otvara vrata novim mogućnostima.
Novim stvarnostima.

Bezgraničan niz stvari je u samom procesu i realizaciji istog moguć, ali nikako onaj o kome će ovde biti reči.

Okrenuti život nakon jednog sna.
Nakon jedne ideje.

Bilo bi prihvatljivo i moguće da nije sledeće činjenice.

Ideja nije vaša.

Definicija predrasude i zablude bi u mom slučaju, na ovom primeru, mogla imati istu definiciju.

Ni sama ne znam zašto, ali osudih film i pre prvog kadra.
Kada ubedite sebe da vam se nešto neće svideti, bez da ste i na sekund posumnjali u svoj ishitreni zaključak...
Često se čovek tako prevari.
Tako sam se i ja prevarila s ovim remek delom.

Ovaj film je za mene definitivni totem.
Podsetnik da u današnjici, našoj ponekad tendenciozno nakaradnoj realnosti, postoji dašak težnje ka snu.
Ka umetnosti.

Ono mi i pored svih zvučnih imena i specijalnih efekata ne odiše komercijalom.
Predstavlja čist produkt autorove mašte koji je građen deset godina da bi naposletku, i pored mogućnosti promašaja, postao shvaćen na mnoge načine.
Postao je, nadasve, misteriozan i prihvaćen.


Svaki čovek poseduje dar mašte i bogatstvo snivanja.
Zalutati lavirintom svog uma predstavlja avanturu, ali u isto vreme tu je i opasnost.
Opasnost od gubljenja realnosti.

Slika stvarnosti postaje iskrivljena.
U njoj, fikcija i zblija menjaju mesta.

Život jednog čoveka vrti se u krug.
Podsetnik prošlosti mu je na dohvat ruke, sitnica koja ga zapljusne novim talasom krivice pri svakom okretu, a od sreće, sadašnjosti i budućnosti, ga deli državna granica.
 
Izlaza ne vidi sve dok mu neko ne predloži ideju.

Ideju koju, koristeći sve svoje veštine, mora neprimetno usaditi u um drugog čoveka.
Na taj način će pokrenuti točkove svoje stagnirane sudbine.

Dočekao je voz.
Ali gde on zaista vodi?


Idealna realnost i ona surova koja zaista jeste, ovom čoveku su sušte suprotnosti.
San i java.
Nebo i zemlja.

Da li bi se lopov koji krade snove, spustio sa magičnih oblaka kako bi ga obasjalo sunce realnosti?

Čigra se vrti.
Njen pad simbolizuje buđenje iz sna.
Susret sa stvarnošću.
Hoće li do njega doći?

Hoće li se ostvariti san unutar sna ili će san napokon postati java?

Ideja je zapravo osnova svega.
Koren svakog odgovora i rešenja.

Da li je ona junaku početak sadašnjosti?
Juri li on snove ili realnost?

A vi, koja je vaša ideja života?

Magija ideje slika novu stvarnost


 XOXO, Keti ❤

Коментари

  1. Nisam gledala film, ali tekst mi se mnogo sviđa, pošto, na kraju krajeva i nije o samom filmu, nego (kao i uvek, zato volim tvoje priče) podstaknut radnjom postaje sasvim odvojen esej. :)))
    Snovi su zaista fascinantna pojava, paralelni svetovi u koje nas odnose, tajne postojanja i pokušaji da svesno pređemo tu granicu...volim bilo koji vid umetnosti koji se tom problematikom bavi, zato što su snovi često najbolji pokazatelj onoga što jesmo.

    Sanjati budan, najbolja stvar.:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala draga :*
      Odgledaj ga i sama dođi do zaključka. Veruj mi film budi moždane vijuge iz kome, shvatih da se može doći do raznih zaključaka. Film predstavlja unikatno iskustvo za svakog ponaosob.

      Zato sam i ostavila pitanja za kraj.
      Svako može doći do različitog zaključka.
      Za svakog je film početak nove ideje.
      Ideje samog smisla priče, ali i njenog kraja.
      Lična ideja života uopšte.

      Избриши
  2. Sjajan post <3
    ja moram i voo da odgledam, koliko dugo planiram još od početka godine (a nisam htela da gledam filmove sa Leom oskara da bu ne izbaksuziram :D )
    A čula sam mali milion puta da je genijalan, obavezno skidam i gledam :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jao dobra si :D
      Odgledaj pa javi impresije i zaključak.

      Drago mi je da ti se dopao tekst 💋

      Избриши
  3. meni je ovaj film bio remek djelo kinematografije, i zaista vjerovatno cu ga jso koji put pogledat

    a snovi, moji snovi su kao filmovi uvijek puni ljudi i dešavanja, nikad ih ne znam prepricati jer je previse desavanja u svakoj od scena :)

    bas mi se svdija ovo sto inspirisana filmom ne ispricas nista o filmu a ispletes svoju pricu oko njega i kroz njega, svaka cast :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da ti se dopalo 💋
      Izgleda da ne umem drugačije :D

      I moji su snovi uvek prepuni dešavanja, ponekad zbunjujući. Ljudi na sve strane, a oni obično nemaju veze jedno s drugim.

      Film je jedan od najboljih u poslednjih 20 godina.
      Mislim da će steći status kultnog.
      Ja ću ga odgledati minimalno 10 puta kako bih dala definitivan odgovor na gore postavljena pitanja.
      Mozak nakon njega radi 300 na sat :)

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi