Stecište trijumfa tragične ljubavi


Davno to beše.
Samo jednom sam odgledala film.

Nisam Lurmanov fan nikad bila niti ću biti.
Međutim, emocija koju nosi Mulen Ruž je i danas prisutna.
I danas sažetost, poenta, cele priče odzvanja sa taktovima jedne melodije.

Priča satkana od nota.
Oslikana kroz korake jednog tanga.

El Tango de Roxanne


Pariz.
Grad ljubavi i svetlosti.
Monmartr je njegova najsevernija tačka sa koje se može osmortiti ceo grad.

Ujedno on predstavlja i umetnički život Pariza s kraja 19. i u toku 20. veka.
U njegovoj blizini, četvrti Pigal na bulevaru Kliši, vlasnici koncertne dvorane Olimpija su 1889. osnovali najpoznatiji francuski kabare.
Poprište umetnosti postao je jedan crveni mlin.
Prvobitni kabare u plamenu je nestao 1915. godine, ali on i danas živi. 

Prapostojbina je to modernog kan-kana.
Legenda je to kao Mulen Ruž znana.

Originalni Mulen Ruž, 1900. godina

Knjigu o ovom kabareu i umetniku Anri de Tuluz-Lotreku je zabeležio Pjer La Mir 1950.
Njegova je priča, a kroz nju i sam izvorni kabare ugledao svetlost dana dva puta i pritom, u oba navrata, osvojio dva Oskara.

1952. i 2001.
Priča uvek aktuelna.
Univerzalna.
Živa dok je sveta i veka.

Ljubav i ljubomora.

Jedna kurtizana i jedan pesnik.
Saten i Kristijan.

Prvu verziju filma još ne odgledah, a kako je to druga uspela da ostavi toliki utisak nakon samo jednog gledanja?

Tango.
Eto nas opet na početku priče.

Sva emocija tog dela i sva ljubav ka umetnosti pod okriljem ovog famoznog kabarea utkana je u njihovu priču.
Svakim taktom odzvanja patnja i bolna sudbina.
Odzvanja ljubav.

Scena sa preciznošću preslikava emociju u njegovom glasu.
Svaki pokret je novi fragment puzle života dvoje rastavljenih.
Ljubomora, patnja i na kraju tragedija.

Iznad svega uzdigla se ljubav.
Pod okriljem umetnosti jednog kabarea u večnost je otišla.
Legenda postala i do danas blistala.

  
XOXO Keti <3

Коментари

  1. Baš si me podsetila, odavno nisam gledala film, a knjigu sam čitala još u srednjoj školi...Ima nešto neodoljivo u, ne samo boemskom Parizu, spoj tragičnog i raskošnog, tama iza sjaja.
    Kao i sam tango, koji je, valjda, nešto najbliže onom dramatičnom iskustvu granice, gde se spajaju smrt i strast, Eros i Tanatos - uvek sam ga posmatrala tako. "Tužna misao koja se pleše."
    Morala bih ponovo da odgledam, ali, jak je utisak ostavio ovaj mjuzikl na mene. I glumci i soundtrack i estetika, sve je veoma upečatljivo:))

    Ni ja nisam gledala prvu verziju, ali, vidim da je režirao Džon Hjuston, pa ne sumnjam da vredi.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Delim mišljenje što se tanga tiče.
      Inače gledam u ovaj gif otkako ga stavih i ne da mi mira.
      Moram ASAP odgledati film.

      Premda nisam znala za postojanje ove prve verzije, od juče je i on na listi za gledanje.

      Избриши
    2. A liste se samo šire, nema im kraja....:)))

      Избриши
  2. Mulen Ruž me oduvek fascinira a knjigu nikada nisam čitala, mogla bih da je potražim online i kupim (ne volim bibiloteke tužno mi da vratim posle knjigu) :)
    El tango de Roxanne volim više nego Stingovu originalnu verziju, jedna od najbolje izvedenih scena :)
    Divan tekst, bravo ❤

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da ti se dopao ❤
      Javi ako pronađeš knjigu online, ja gde god da sam gledala, bila je rasprodana.

      P.S. I ja više volim ovu Roxanne nego Stingovu.

      Избриши
  3. Ja sam ovaj film odgledala sigurno preko deset puta i dan, danas me fascinira. Inače sam obožavalac Lurmanovog rada, još od filma Plesom do ljubavi, koji sa Mulan Ružom i Romeo i Julijom čini deo The Red Curtain triologije.
    Tango mi je jedna od omiljenih scena u filmu, savršeno si uhvatila njenu magiju u ovom tekstu. Imala sam sreće da posetim Mulen Ruž, na žalost, samo spolja, ali iskustvo, koje se ne zaboravlja.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala draga :*
      Dobro me podseti volim i taj iz '92. Strictly Ballroom. Paso doble je po meni posle tanga najlepši i najdramatičniji ples.
      Tu me uvek oduševi poslednja scena.

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi