Victoria

Kad god se zaželim slika starih vremena moj prvi izbor su kostimirane drame. Retko ko je predan realizaciji kvalitetnog materijala ove vrste u današnje vreme u kom, čini mi se, svi teže komercijali i zarad iste pristupaju umetnosti.
Na Britance se zato uvek možemo osloniti. Sve što od jedne kostimirane drame očekujete to ćete i dobiti. Prošlost u njenom punom sjaju, do najsitnijih detalja verodostojno prikazanu.
Neretko su u samom fokusu priče ličnosti iz bogate monarhijske istorije, svaka dinastija ima svoje mesto na pozornici umetnosti.

Kod Tjudorovih je najfascinantnija ličnost svakako bio i ostaje Henri VIII, dok je život trenutnog britanskog monarha Elizabete II iz loze Vindzora često interpretiran na daskama koje život znače, na filmskom platnu, a uskoro će postati tema netfliksove serije.
Hanoverska dinastija u svom poslednjem predstavniku ima ženu koja je do prošle godine imala najdužu vladavinu na svetu, Viktoriju.

O njoj kao monarhu sudim na osnovu ekranizacija koje sam o njenom životu odgledala. Prvo je to bila Emili Blant u "The Young Victoria", potom maestralna Džudi Denč u "Mrs Brown", a sada je tu Džena Kolman s kojom se prvi put susrećem upravo u ovoj priči.

Zna se ko je najslađi u celoj priči.
U Viktorijin život ulazimo na samoj njegovoj prekretnici, stric Vilijam IV je preminuo te je kruna monarhije dodeljena njoj, osamnaestogodišnjoj devojci. U samom startu polazna tačka većine ljudi u njenoj okolini je nametanje svojih stavova i mišljenja te pokušaj uticaja na njeno donošenje odluka. S obzirom na starosnu dob i neiskustvo vladara predrasude su prvo sa čim je Viktorija suočena.
Ne shvatajući još uvek pravila igre te neophodnost neutralnosti svog stava u političkoj sferi države oslonac pronalazi u premijeru i savetodavcu, lordu Melburnu.

Poučena iskustvom iz filma "The Young Victoria" bila sam pripremljena na činjenicu da mi se Melburn vrlo verovatno neće dopasti, ali avaj, uzalud sam strepela. Rufus je u lik uneo ljudskosti, ranjivosti, koju u pomenutoj adaptaciji nisam primetila.
Dakle, lord M je iako političar prvenstveno prikazan kao osoba od krvi i mesa, neko kog život nije naročito milovao.

Prigrlivši svoju novu ulogu, od strane sudbine dodeljenu, i oslobodivši se stega koje su je u prošlosti sputavale za Viktoriju se javljaju novi problemi koji prete da poremete tek uspostavljenu ravnotežu. Pristrasnost premijeru nailazi na osudu Parlamenta koji zahteva zadovoljštinu obe stranke tj. njihovu ravnopravnost u očima monarha.

Nakon privremenog stišavanja bure poteže se pitanje prikladnog supruga preko kog bi svaka strana imala svoju marionetu pomoću koje bi kontrolisala kraljicu. Dinastije Hanover i Koburg svoje prilike su videle u Džordžu V, princu od Hanovera i Albertu, vojvodi od Saks-Koburga i Gote.
Izbor je bio na Viktoriji, a samo sklapanje braka neminovno i pored njenih želja da svoju vladavinu nastavi bez udavanja. 


Albert, naslednik siromašnog saksonskog vojvodstva, suočen sa mnoštvom prepreka u kraljičin svet ulazi kao tuđinac koji u očima britanskog življa i samog Parlamenta pretenduje da kroz brak izdigne svoju dinastiju iz ambisa o tuđem trošku. Za samog vojvodu brak znači pronalazak mesta pod suncem, pronalazak doma i žene kojoj će služiti i koju će voleti.

Pronašavši oslonac u suprugu Viktorija uči iz pređašnjih grešaka i ulaže napore ne bi li osigurala boljitak svoje nacije. Osavremenjavajući državu i menjajući protivnicima pogled na budućnost kraljica započinje vladavinu neprestano dokazujući svoju umešnost i kompetentnost.

Započinje viktorijansku eru.


Hvala na čitanju,
Keti ❤

Коментари

  1. Predivan post, draga. :))))
    I dragocena preporuka - naime, skidam svaku epizodu "Viktorije" otkad je serija krenula, pa čekam da se završi sezona kako bih odgledala sve odjednom i napisala prikaz, odavno mi je u planu za "dramsku nedelju". Pošto sam i od Ivane čula pohvale, sada uopšte ne sumnjam da će mi se, vizuelno i kastingom mnogoobećavajuće, dopasti i sadržinom.
    Rufus je fantastičan glumac i mnogo ga gotivim, a shvatila sam iz komentara i kritika da je ovde (izmaštana) nešto drugačija, intenzivnija interakcija mlade kraljice i lorda Melburna, pa unapred navijam za ovaj duo, nešto mi je njanjav glumac koji igra Alberta. :)
    Od Tjudora je meni Elizabeta I bez premca, tatko joj je bio previše uvrnut lik. Viktoriju, iskreno, nešto ne volim, ali Džena je mnogo slatka i čini mi se kao dobar izbor.
    Mnogo ti hvala na tekstu, bolju preporuku nisam mogla dobiti. :)
    Sem toga, veoma lepo napisano!:*

    P.S. Melburnova žena, ledi Kerolin Lamb, bila je Bajronova ljubavnica i njena je čuvena izjava "mad, bad and dangerous to know" o mom voljenom romantičarskom superstaru :))). Bila je to javna afera, vredna posebne serije.
    I slažem se, Britanci su nenadmašni u ekranizacijama poglavlja svoje istorije.

    ОдговориИзбриши
  2. Jedva čekam tvoje utiske. :)
    Odgledala sam je za dva dana, prosto nisam mogla stati. Ima nešto u tim kostimiranim dramama što hipnotiše. Svaku ekranizaciju koju sam do sada odgledala zaista su odradili besprekorno.
    Ne znam zašto simpatišem Viktoriju, verovatno jer mi je srcu drago njeno ime, banalan razlog, ali eto.. Uz to njen odnos s Albertom i sam njen život, posle njegove smrti, mi je neverovatan. Četrdeset godina mu je spremala odelo za predstojeći dan iako je znala da ga više nema, a u crnini je ostala do smrti.

    Rufus je zaista genijalan, gunđala sam kad se Albert pojavio sve šesnaest. Ne vara te utisak Albert ima njanjavih momenata, dok me brat Ernest(Huan Bordžija) kupio na prvu. Prosto čovek ima šarm, šta da se radi. :)
    P.S. A propo Alberta, meni je konstantno Rupert u glavi, pristrasna sam šta da radim, jače je od mene. :)

    P.P.S. Nisam znala za aferu sve dok je u seriji ne pomenuše, odmah sam te se setila. Drago mi je da su i to provukli kroz priču čisto da udahnu života Melburnu, bila bi grehota da je glumac Rufusovog kalibra osuđen na jednodimenzionalan lik (setim se njegove uloge Džaspera u "Holiday").
    Eh da, drago mi je što su više pažnje posvetili i posluzi, priča je zaista kompletna, nisu striktno fokusirani samo na Viktoriju iako je ona ključna figura priče.

    Hvala na čitanju draga. <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E, to, čim odgledam komentarišemo, radiću prikaz i jedva čekam. Ovako samo na preskoke motam i divim se prelepim kostimima, čuvam kao čokoladu za kasnije, da sve slistim iz cuga. Zaista jedva čekam, mislim da je sad u nedelju bila poslednja epizoda, pa ću se brzo baciti na gledanje.
      Ime joj je divno, al mi je sama Viki uvek ostavljala utisak uštogljenosti i nečeg vrlo lažnog, izveštačenog, formalnosti...ljubavna priča sa Albertom jeste predivna i retka, ali te stalne trudnoće i crnina iza koje je, bogami, bilo mnogo neprirodne krutosti, odbijaju me. Ima u onoj knjizi "Lovac na bogatstvo" sjajna scena susreta Viktorije sa caricom Elizabetom od Austrije, gde se taj kontrast vrlo duhovito ističe. :)))

      Ah, Rufus - u "Tristanu i Izoldi" sam ga više volela od Džejmsa Franka, što je za nevericu čak i meni; u "Iluzionisti" je sjajan, a obavezno baci pogled na "Stubove zemlje" (i moja dva teksta, kad odgledaš seriju), e, tu igraju i on i Dejvid (Huan/Ernest), BRILJIRAJU. Inače, da, deluje mi da je Ernest faca, videćemo.
      Ta dinastija Saks Koburg - Gota takođe je bila zanimljiva, pisala sam u onom mom članku o Majerlingu o nekim njihovim potomcima.
      A Vindzori su "uvezeni" iz Nemačke, pa ih oduvek rade kompleksi.
      Haha, za Bajrona i Kerolin - al je to bila histerična žena, samo ću to reći. :)))

      Избриши
    2. Možeš krenuti sa gledanjem kad god te je volja, sezona je završena.
      Stubovi su mi odavno u planu, kad god budu na TV-u nekako se mimoiđemo.

      P.S. Drago mi je da sam sada, pri završetku sezone, počela gledati seriju. Čekanje baš zna da me ubije u pojam jer sam iznimno radoznala, a hvala Bogu sve se završava sa ogromnim cliffhanger-om danas.. :D
      Zato će me netflix razmaziti svojim celokupnim izbacivanjem sezona.. Možeš ko čovek da gledaš kol'ko hoćeš, a ne ovako na slamku. :)

      P.P.S. Jadan lord M. :D

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi