Najbolje knjige u 2018. godini
Najbolje knjige u 2018. godini su:
- Istočno od raja
Stajnbekov stil je uživanje čitati, filmičan je i pitak. Jednostavan i precizan. U kruni svog stvaralaštva autor pripoveda o dinastiji smeštenoj na tle Salinas doline u Kaliforniji. Doseljenik iz Irske, Semjuel Hamilton postaće sused i prijatelj bogatom zemljoposedniku Adamu Trasku. Plodonosna zemlja Traskovih poprište je njihovog porodičnog raskola koji je, tri generacije unazad, prisutan kako u odnosima očeva i sinova tako i u bratskom neskladu. Loš odnos Adama i njegovog brata Čarlsa biće uvod u još veći razdor koji će nastupiti u sledećoj generaciji Trask. Razlike u karakteru između Adamovih sinova Arona i Kejleba biće nalik onima ispisanim na stranicama Biblije u priči o braći Kainu i Avelju. Ženski likovi koji su opisani u ovom romanu biblijskih razmera su u istoj meri intrigantni. Od brižne i pobožne Lajze Hamilton do Keti Ejms, devojke deformisanog duha, čiji je opis unutarnje zlobe jedan od najboljih koje sam ikad pročitala. Li, staložen i dubokoumni sluga Traskovih biće, uz Semjuela, nepresušni izvor mudrosti za porodicu kojoj opstanak mogu zagarantovati jedino odgovori na pitanja o smislu života i porodice kao njegove srži.
- Eni iz Zelenih zabata
Ukoliko vam se čita štivo sa daškom proleća i zrakom sunca na svakoj stranici, krenite u avanturu prateći korak dovitljive i razdragane Eni (sa i) Širli. Osmeh na licu je zagarantovan.
- Autobiografija
- Muzika jednog života
Muzika, zima i Rusija neminovno me podsete na roman „Šum Vremena“, Džulijana Barnsa, koji u svom centru ima život kompozitora Dmitrija Šostakoviča. Kroz prizmu kompozitorovog života autor posmatra odnos vlasti prema umetnosti, borbu umetnika za opstanak i rat sa vazda prisutnom cenzurom. Kako umetnik posmatra sopstveno stvaralaštvo nakon iscrpljujuće i neprekidne borbe? Ima li snage da se režimu suprotstavi ili će poštovati njegova pravila ne bi li živeo okovanog talenta na tlu domovine? Šostakovič je autor meni najdražeg valcera. Nisam mogla a da se, prilikom čitanja, ne zapitam kakvu bi priču ispričao Barns i do kojih podataka bi došao da je odgovore na gore postavljena pitanja potražio u životu autora meni najdražeg romana, Mihaila Afanasijeviča Bulgakova.
- Slika Dorijana Greja
Za detaljnije utiske o romanu ostavljam vam link do prikaza i usput napominjem da je ekranizacija romana sa Benom Barnsom u glavnoj ulozi bacanje vremena.
☆☆☆☆☆
Dođosmo i do kraja liste. Ukoliko uskoro na blogu osvane i lista najgorih naslova koje sam čitala u 2018. godini nemojte se čuditi, bilo ih je taman koliko i ovih najboljih. Takođe, bilo je i onih koji su na mene nisu ostavili neki naročit utisak (osim da sam vreme mogla pametnije provesti), čak me je i Nil Gejman sa svojim „Okeanom na kraju puteljka“ razočarao.
No, da ne kudim na kraju teksta reći ću da su me oduševili memoari Peti Smit „Samo deca“, svojevrsni vremeplov u kome ćete sresti umetnike koji su obeležili šezdesete i sedamdesete godine prošlog veka. „Zatvorenik iz Askabana“ je opravdao velika očekivanja, te i nakon čitanja ostao moj najdraži deo priče o dečaku koji je preživeo.
Planove za ovu godinu nemam, jer prošle nisam pročitala sve što sam nameravala. Jedino što želim je da ove godine izostane lista najgorih knjiga, te da više naslova nađe svoje mesto na ovoj listi, jer sjajnih knjiga nikad nije previše. Srećna vam i prepuna avantura nova godina!
Hvala na čitanju,
Keti ღ
Joj Eni bih čitala, a nigde ne mogu da je nadjem :(
ОдговориИзбришиKod nas možeš naći Vordsvortovo izdanje u kom dobiješ prvi i drugi roman u serijalu. Ne znam kakvo je stanje na Kupindu. ;)
ИзбришиTvoja lista dokazuje kako je kvalitet uvek važniji od kvantiteta! Svaki naslov je predivan!:)
ОдговориИзбришиNedavno se setih "Doktor Živaga" i "Istočno od raja", romana koje godinama nisam čitala, a mnogo bih volela ponovo. Naročito Stajnbeka, jer mi je ovo ne samo jedan od omiljenih iz njegovog stvaralaštva, neko najdražih romana uopšte. Film sa Džejmsom Dinom je dobar, koliko može biti s obzirom da ne pokriva celokupnu radnju knjige, tako da ne smemo biti previše strogi.:)
Naročita pohvala za tebe, Kaćice, zbog čitanja U ORIGINALU! Em teže, em traži više koncentracije, em lepše i potpuniji doživljaj.:)
Da ujedno odgovorim Oliveri, "En iz Grin Gejblsa" i "En iz Ejvonlija" su objavljene devedesetih i danas ih je mnogo teško "uloviti" kod antikvara, a i tada su prilično skupe.:( Eto, ja ganjam ovu drugu godinama, prvu imam. A poslednji put sam čitala baš tih devedesetih, kada su bile aktuelne.
Ogromna preporuka, ako već niste gledale, za seriju "Road to Avonlea", inspirisanu upravo ovim knjigama. Jedna od najlepših koje sam ikada pratila!:)
Utefteri obavezno Nušićeve "Hajduke" i Ćopićevu "Baštu sljezove boje".:) "Autobiografiju" znam napamet, posebno mi je urnebesna scena "pokazne nastave" geografije, sa đacima koji se vrte u ulogama nebeskih tela....
Makin se i meni svideo, minimalistički - a toplo i poetično; za "Dorijana" smo već komentarisale, obožavam taj roman.
Kad bolje razmislim, ne pamtim kada sam pročitala dramu ili zbirku poezije, još od mastera čini mi se. Nije za pohvalu, ali uopšte!:(
Još nešto: "Samo deca" nije roman. :) To je memoarska proza, autobiografija, dok roman (koliko god bio zasnovan na stvarnim događajima i ličnostima) podrazumeva delo fikcije.
Želim ti uzbudljivu i odličnu 2019, u svakom, pa i čitalačkom pogledu!:))))))))
I još nešto, da malo više čitamo - tebe!:)
Dobro me podseti, i „Doktor Živago“ me čeka (i knjiga i film). Nije film sa Dinom užas, daleko od toga, prosto sam previše očekivala, premalo je dva sata za onoliki roman. Trebali su makar četiri kao „Prohujalo sa vihorom“. Dobre priče nikad dosta. No, Stajnbek je bio konsultovan i čak prisutan na setu, ako me sećanje dobro služi, pa ako je on aminovao ko sam ja da gunđam? Za samog Dina je rekao da je Kejleb. :)
ИзбришиUtefterila sam „Hajduke“, a „Baštu..“ sam nabavila pre par meseci, čitaće se. Meni je urnebesna „Autobiografija“, naročito svi pobrojani nestašluci od pelena do škole. :)
Ja sam ove godine odslušala, jer je u pisanoj formi nisam našla, dramu „Educating Rita“ koja je sjajna (kao i film), može se naći snimak na Jutjubu. Ove godine su mi u planu drame Lilijan Helman.
Čitaćemo se više, prestaću da zabušavam, red je.. :*
Postoji mini-serija "Istočno od raja", davno sam gledala, ali pamtim je kao prilično vernu romanu i dosta dobru.:)
Избришиhttps://www.imdb.com/title/tt0083409/
Hvala mnogo! Ide na listu. :)
ИзбришиLep spisak, nema šta!
ОдговориИзбришиI ja sam okasnila sa Nušićevom ,,Autobiografijom" (čitala sam je tokom studiranja), što možda i nije loše jer se sećam da sam se smejala kao blesava. To mi je omiljeno Nušićevo delo, bez konkurencije. :)
Uvek mislim da neću imati šta na listu staviti, ali nađe se makar pet naslova. :) Mada, ove godine je bilo i onih katastrofalnih. :D
ИзбришиMislim da će i meni ovo biti omiljeno Nušićevo delo, čitala sam naglas da se smeju i svi oko mene, nisam mogla da odolim! :)
Juče unesoh jedan poduži komentar preko telefona i on volšebno nestade. Tek sam maločas prebolela, došla k sebi i upalila računar da ne rizikujem infarkt .
ОдговориИзбришиUglavnom, Nušić nam je, izgleda, svima omiljeni. Ja čak imam njegova sabrana dela (bogatstvo!).
Što se ostalih tiče, Oskar Vajld mi je (zbog tebe ) već odavno na listi za obnavljanje gradiva. Stajnbeka sam skoro čitala, ali "Zima našeg nezadovoljstva". Ima stvarno divnih rečenica, misli,... na momente je bilo , zbilja, skroz očaravajuće. Međutim, ukupni utisak mi nije prijao, ono nezadovoljstvo iz naslova me je stiglo.
Za ove ostale nisam ni čula.
Hvala na listi i preporukama. Ove godine samo čitam i komentarišem , kad sam već lenja da sama nešto napišem.
Puno pozdrava i srećni ti ovi zimski praznici! Čitamo se!
Evo i mene sa odgovorom, napokon. :) Naučila sam i ja da nikad ne kucam komentare preko telefona, kao za inat tada napišem maltene esej od komentara i to sve ode u nepovrat.. Nušić u biblioteci je bogatstvo, zaista. Vijam ga i ja otkako sam čitala „Autobiografiju“.. Čekam utiske za Vajlda nakon obnavljanja gradiva, ja nameravam u skorijoj budućnosti neke lektire iz srednje da čitam, baš da vidim kako će mi se sada dopasti.
ИзбришиHvala ti na čitanju i lepim željama, želim ti sve najbolje u godini pred nama. :)
Oh Moram čitati Eni iz Zelenih Zabata ako ke tako vesela kao Male žene , ja baš jako volim tu knjigu. Mislim da sam gledala seriju kad sam bila mala i da je bila baš nekako lepa, ali se ne sećam skoro ničega što se dešavalo.I ja baš volim Sliku Dorijana Greja skroz je genijalna knjiga. Stajnbeka nisam čitala još uvek nekako mi deluje glomazno i dosadno, al mogla bih pogledati film čisto da gldam Dzejmsa Dina. 😀
ОдговориИзбришиObavezno čitaj o avanturama Eni Širli, knjiga je baš vedra, uvek me asocira na proleće. :) Stajnbeka preporučujem od sveg srca, jeste obimna knjiga, ali se zaista brzo čita i stil je divan (to što sam ja puž, to je druga stvar. :D) Film je dobar, ali kratak i ne obuhvata sve što je opisano u knjizi.
ИзбришиHvala na čitanju! :)