Trivia Time_No. 3


Prošlog meseca pozabavismo se autorima.
Ovog meseca tema teksta su obrade autorskih dela.
U muzici, naravno.

Ova sfera umetnosti je prepuna kopija, ali i drugačijeg pristupa, modifikacija, izvornih dela.

Ne brinite neće biti reči o Vitninoj tj. Dolinoj numeri, jer mi se ista u obrađenoj verziji smučila za sva vremena.

Na današnjem repertoaru imamo pet obrada.
Neke su kultne, a neke su mi bile novina i pravi šok.
Sve su meni bolje od originala.


Original je original, to niko ne može niti želi da ospori.
Kako ću se pozabaviti obradama prikladan podnaslov ovom tekstu ide tome u prilog.
Original copy.
  • Numere su sledeće:

1)FRENKOVA HIMNA

Istorijat ove pesme je neverovatan, a ona je kroz začetak, uz mnoga oblikovanja zasijala i ostaće večno upamćena kroz jedinstveni glas plavookog Frenkija.
Melodija ove numere nastala je kao pratnja tekstu "Comme d'habitude" izvođača Kloda Fransoaza 1967. godine.
Iste godine dok je bio na jugu Francuske Pol Enka je čuo pesmu i pomislio kako u njoj ima nečeg posebnog.
Sastavši se sa izvođačem i koautorom numere Pol je otkupio prava na obradu pesme za formalnu svotu od jednog dolara s tim da su autori i kompozitori originala zadržali sva autorska prava dobivši kao bonus proviziju od Polove verzije.

Nakon nekog vremena večeravši s Frenkom na Floridi od njega saznaje kako namerava da napusti šoubiznis.
Po povratku u Njujork Enka je obradio pesmu za Frenka modifikujući melodiju i dodavši novi tekst o čijem nastanku je rekao sledeće:
"At one o'clock in the morning, I sat down at an old IBM electric typewriter and said, 'If Frank were writing this, what would he say?' And I started, metaphorically, 'And now the end is near.' I read a lot of periodicals, and I noticed everything was 'my this' and 'my that'. We were in the 'me generation' and Frank became the guy for me to use to say that. I used words I would never use: 'I ate it up and spit it out.' But that's the way he talked. I used to be around steam rooms with the Rat Pack guys – they liked to talk like Mob guys, even though they would have been scared of their own shadows."
Završivši tekst kroz nekoliko sati kontaktirao je Frenka.
Iako je njegov tim bio ljut što pesmu ne želi zadržati za sebe Enka je znao da on nije pravi izvođač za nju, premda je njen autor.

Tako je rođena himna Frenka Sinatre čiji rekord od 75 nedelja na vrhu top liste niko do danas srušio nije.
Vanvremenski evergrin.
Rođen 30. decembra 1968. godine.



2)HURT

Ako ćemo govoriti o šoku onda je to svakako ova numera.
Mislila sam, bila ubeđena, da je izvorno Kešovih ruku delo.
Neće biti.

Autor pesme je Trent Reznor, frontmen grupe Nine Inch Nails, koji je pesmu napisao i objavio 1994. godine.
Kešova verzija je ugledala svetlost dana 2002. godine.
O samoj obradi Trent je rekao:
"I pop the video in, and wow... Tears welling, silence, goose-bumps... Wow. [I felt like] I just lost my girlfriend, because that song isn't mine anymore... It really made me think about how powerful music is as a medium and art form. I wrote some words and music in my bedroom as a way of staying sane, about a bleak and desperate place I was in, totally isolated and alone. [Somehow] that winds up reinterpreted by a music legend from a radically different era/genre and still retains sincerity and meaning — different, but every bit as pure."
U izvornom ili novom ruhu pesma je ostala kao jedan od zaštitnih znakova kako benda tako i samog Džonija.
Čudni su i magični putevi muzike.


3)MAD WORLD

Dok smo kod šokova evo još jedne po mene, do nedavno, nepoznate činjenice.
Ova pesma je u originalu svetlost dana ugledala 20. septembra '82. u interpretaciji grupe Tears For Fears koje sam znala po kultnom hitu "Shout".

Obradu, urađenu za potrebe filma Doni Darko 2001. godine, sam prvu čula, pa sam pesmu u tom obliku i zavolela.


4)SMRT NIJE KRAJ

Numeru sam zavolela u ovoj verziji zahvaljujući Niku.
Ima nešto u njegovom glasu što mene pomeri, nešto hipnotišuće spooky.
Prosto mu ne mogu odoleti.

Original je mnogo puta obrađivan, sam naslov pesme je poslužio kao naslov i inspiracija jedne novele.
Očigledno je u pitanju višenamensko remek delo.


5)MAČKA U KOLEVCI

Ovu numeru sam čula usput, lutajući internet radio stanicom svaštarom znanom kao YouTube, i ostala mi je srcu draga i danas.
Original u folk rok izdanju javnosti je predstavljen 1. oktobra 1974. godine na albumu Harija Čapina, a 2011. je ušla u Grammy Hall of Fame.

Bend Ugly Kid Joe je obradu pesme snimio '92. kako bi se našla na njihovom debi albumu 25. marta 1993. godine.
Original nek izvine moj glas ide bendu.


To je sve za ovomesečnu rubriku trivije.
Nadam se da ćete pronaći nešto po vašem ukusu ili bar pročitati nešto što niste znali.

P.S. Nirvaninu verziju Bouvija nisam zaboravila već namerno izostavila jer ih volim obe, premda original, naravno, ima primat.

Koje su vaše omiljene obrade?
Kod omražene, verujem, svi glasamo za Vitni.😉 


XOXO, Keti ❤

Коментари

  1. Pojma nisam imala za Hurt bila sam ubeđena da je Džonijeva pesma, za Frenka sam načula, ali nikada ovako lepo kompletnu priču.
    Joj ja se i danas naježim kada čujem ono Vitninu I will always love you, meni pesma nije izgubila draž.😆
    Ima dosta pesama, koje mnogo volje funkcionišu kao obrade, ja volim da slušam i razne cover pesme, naročito one što rade Boyce Avenue.
    Odličan tekst, istraživački, a sad ću da pustim Hurt da uživam.❤

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno. <3
      Ja sam do skora mislila da je Frenk maznuo pesmu Enki, ali eto priča je drugačija - prava ortačka. :)

      Drago mi je da čujem da ima onih kojima se Vitnina pesma nije smučila.

      Tekst stvarno ispade istraživački.
      Kada sam počela da ispisujem godine sa sve datumima prvo što mi je na um palo bilo je - pomisliće da sam odlepila. :)

      Hvala na čitanju! :*

      Избриши
  2. Slažem se da su sve ove obrade bolje od originala!:))))
    Dodala bih još "Tainted love" u izvođenju "Soft cell" na ovu listu, kao i "Fever" iz osamdesetih, pa i kasniju Madoninu verziju...
    Svaka čast na trudu, uživala sam u čitanju.

    P.S. Znam da rekoh kako neću više i, kunem se, ovo je poslednji put - Pol Enka. Nikakva "Anka partizanka". :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drgo mi je da ti se dopao tekst. :)
      Nemoj molim te da se kuneš već me slobodno ispravi. :D
      U glavi mi stalno bilo Enka(tako se i čita jelte), pa na kraju napisah Anka. :D

      Hvala na čitanju! <3

      Избриши
  3. Znala sam da je Reznor napisao "Hurt", ali je zaista toliko "srasla" uz Džonija, njegova je "labudova pesma" i sećam se koliko sam plakala prvi put gledajući spot. Dokazuje kako ponekad nešto ne moramo sami stvoriti da bi bilo baš NAŠE. :)
    Vitnina obrada jeste se popela na glavu svima, ali je bolja nego Dolin original, ruku na srce.
    Jesi li znala da je Marajina "Without you" takođe obrada? :) E, TO je zanimljiva priča!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, slažem se, pesma je Džonijev "Lazarus".
      Naravno, ne osporavam da je Vitnina obrada bolja sto puta od originala, ali mi sve jedno ide na nerve. :D

      Nisam znala da Marajin hit nije zapravo njen, hvala za info..
      Moram procunjati, da vidim šta je u pitanju. :)

      Избриши
  4. OD svih jedino sam za Frenkija znala da je to njegova himna (mislim da je Džon Bon Džovi kod Opere u master class-u to rekao) a za ostale si mi dala jedan odličan čas iz istorije :)
    Uživam u svim tvojim posotovima li nekako priznajem da Tirvije volim najviše 💗

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je što ti se u tolikoj meri dopada rubrika. <3
      Volim da delim sva saznanja "iza kulisa" jer su kao šlag na torti, upotpune doživljaj.

      E da su nam svi časovi ovakvi. :D

      Избриши

Постави коментар

Popularni Postovi